Gå till innehåll

Råna en kiosk.


lilla_farbrorn

Recommended Posts

Det bästa är ju att råna den på riktigt. Dina kompisar kan ju spela in med sidokameror utanför och inne. Om macken har internkamera kan du fråga efter att ha bett om ursäkt om du får låna filmen. Sammantaget med många klipp i redigeringsprogrammet kommer det att likna verkligheten. Förvarna alla anställda som ställer ut en person (icke förvarnad) med goda nerver i kassan.

Verkligheten är bästa filmen.

 

/nils

 

Men för i helvete :D

Länk till kommentar
Share on other sites

JMSfilm, det hjälper ju inte mig särskilt mycket eftersom det är mina karaktärer som ska råna macken.

 

Jag har funderat på att bygga själv, men kommit fram till att det skulle kosta alldeles för mycket för att få det att se bra ut.

 

Det får bli en lite mindre kiosk någonstans.

 

Men dom brukar stänga macken en bra stund och själva aktiviterna tar ca 5 min bara, sedan brukar eftersnack o allt vara där. Be då att få låna lokalen en stund.

Frågade en chef om det och han tyckte absolut att det var en kul ide..

Du behöver ju en tom lokal, och är allt förberett så behövs kanske inte lång tid.

 

Hoppas det löser sig.

 

Take care

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog bäst att fråga. För det kan ju annars tolkas som ett rån som misslyckats och har en dålig förklaring att det skulle vara en film inspelnig. För då tror faktiskt jag att Statoil skulle kunna klämma en på några saftiga tusen hehe.

 

Men måste tillägga att det ser jäkligt roligt ut med den här tråden när man har klickat sig in på forumet. Sen står det Förberedelser/ Råna en kiosk hehe då låter det som nått planerat rån istället för film inspelning ju hehe..

 

Men lycka till hoppas det går bra! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle nog absolut snacka med ngn riktig station/kiosk/etc och planera allt tokmycket innan så all inspelning går superfort. Om man inte hittar en kioskägare som är eldsjäl och verkligen vill vara med (men som möjligen kan blir tjurig som f-n när han inser att filminspelning tar tid...)

 

Och glöm j-vlar imig inte att kontakta polisen 300 ggr om innan...

Gjorde film på filmskolan runt -96 med en pang-pang scen och trots att vi förvarnat polisen kom dom dit med 5 bilar och hela insatsstyrkan - komplett med skottsäkra västar, sköldar och bredställ på bilarna och megafon med "Släpp vapnen"-kommando. Om inte skådisarna gjorde i brallan där så...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm, om man vill ha lite bilder på framryckande poliser i full mundering så riggar man altså en filminspelning, ringer polisen och gömmer sig i buskarna med kameran? Det är ju inte olagligt och man behöver inga tillstånd för filminspelning... Även om polisen blir tjurig så skall man inte riskera några efterräkningar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...