Gå till innehåll

Kostnad för översättning till subtitles?


EliteMachine

Recommended Posts

Hej!

 

Det är såhär att jag är i full färd med att spela in en kortfilms dokumentärserie i Shanghai - Kina.

 

När den är färdig så kommer filmen att innehålla mestadels engelska, svenska och kinesiska som talat språk, men den tilltänkta publiken är från ett flertal nationer så valbar undertext på kinesika, svenska och engelska skulle vara det optimala.

 

Är det någon som vet vad det kostar att anlita någon att göra denna slags översättning? Tre olika språkval/subtitles översatt från 3 olika talade språk i filmen.

 

Vill inte sitta och göra någon halvdan översättning själv utan det ska vara någon som är säker på sin sak.

 

Det kommer vara 4 x 13 min film.

 

Förstår att det kanske är svårt att ge ett exakt svar, men höfta gärna till med något!

 

/EliteMachine

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har fått priser som varierar, men 1 kr/ord verkar vara ett förhållandevis vanligt pris - i alla fall när det gäller översättningen av text i bokform.

 

Tack så mycket! Troligen är det lite dyrare när det är ifrån talform det ska översättas, men nu har jag iaf ett litet humm om hur mycket det kan röra sig om... tackar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...