Gå till innehåll

Kampen om skivan (7:24)


carbe

Recommended Posts

Detta är en snabbproduktion som jag och en av mina kompisar gjorde. Men vi tyckte att den blev bättre än våra vanliga snabbisar, så vi tänkte lägga upp den här. Filmen är redigerad med EffectsLab Lite, och Adobe Premiere Elements 1.0.

 

Adress till filmen: http://www.davidfilm.se/film.php?id=13

 

Bilder:

 

http://www.davidfilm.se/bilder/kampenomskivan.jpg

http://www.davidfilm.se/bilder/kampen1.jpg

http://www.davidfilm.se/bilder/kampen2.jpg

 

Längd: 7:24 minuter

Storlek: 18,0 mb

Format: wmv

 

Jag blir väldigt glad om ni kommenterar filmen också!

Både här och på filmens sida ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg de första två minuterna. Varför väntar ni så länge innan specialeffekterna kommer? Den första minuten hände verkligen ingenting. Om det är specialeffekter ni vill visa, så hoppa över allt som inte är specialeffekter.

 

Eller så gör ni en film med handling. Eller både specialeffekter och handling. Det vore coolt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Effekterna såg helt OK ut. Nästa steg i ert filmskapande borde vara att ni tränar på klippning. Försök att fånga tittaren direkt och släpp aldrig greppet! Keep it simple and short, Kill your darlings, Less is more, är tre bra tumregler. En välklippt film har inte en bildruta för mycket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis som föregående skribenter så är det bra om ni kör igång direkt med handlingen. Sen skulle jag skippa alla effekt övergångar (rullande papper och annat).

Ni verkar iaf ha haft kul när ni gjorde filmen vilket är det viktigaste i början!

Bästa av allt var nog "bloopers" i slutet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kanske har missuppfattat, GyrosStudio. Jag är faktiskt inte nybörjare utan mer amatör. Detta var bara en snabbproduktion som vi gjorde för att det var kul. Den var också ett test för den 20-minutersfilmen som jag skall göra snart för att se vad ni andra tyckte.

En sak som skall vara med i min nya film, ÄR att handlingen skall börja direkt. Så ni har hjälpt mig med det här. Vi hade roligt, ja. Han har aldrig spelat in en film som skall redigeras förut så vår första film fick bli lite nybörjar-aktiv...;)

Men återigen: Tack! för alla ni som har kommenterat. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg hela filmen. Förslag : inga övergångseffekter, snabbare och fler klipp. Ju längre filmen går desto högre tempo.

 

Bra början på en filmkarriär

/nils

 

Japp, detta skall ändras.

I min nya film är fler personer med, så där kommer vi att ha möjligheten till att kameran rör sig ibland. Övergångseffekterna tycker vi egentligen är snyggt (varför finns de annars?) men om ni inte tycker det så kommer de förmodligen att försvinna också.

Högre tempo behövs verkligen, ja!

Länk till kommentar
Share on other sites

Firefox

 

Jag använder också Firefox, och för mig kommer ju faktiskt också den där vita sidan upp men med en gång laddas min mediaspelare som är Windows Media Player. Skaffa den eller VCL Media Player eller något liknande...

Länk till kommentar
Share on other sites

carbe,

Jag har sett filmen igen.

Övergångseffekter är det första amatörer använder. Amatör är du verkligen inte. Du var lite frågande om effekterna skulle finnas. Men du har använt in/ut-toning, en effekt som kan passa ibland, ej action. Vid actionscener kan övergångar med ett klipp av den katt du har högst 1 sec ge högre tempo.

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

carbe,

Jag har sett filmen igen.

Övergångseffekter är det första amatörer använder. Amatör är du verkligen inte. Du var lite frågande om effekterna skulle finnas. Men du har använt in/ut-toning, en effekt som kan passa ibland, ej action. Vid actionscener kan övergångar med ett klipp av den katt du har högst 1 sec ge högre tempo.

 

/nils

 

Okej, tack. Jag tror att jag förstår vad du menar. Från och med nu skall jag strunta i övergångseffekter. Men nedtoning är väl en annan sak?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder också Firefix, och för mig kommer ju faktiskt också den där vita sidan upp men med en gång laddas min mediaspelare som är Windows Media Player. Skaffa den eller VCL Media Player eller något liknande...

 

Det är klart jag har VLC, men den går igång när sidan kommer.

Länk till kommentar
Share on other sites

En sak som skall vara med i min nya film, ÄR att handlingen skall börja direkt. Så ni har hjälpt mig med det här.

Men återigen: Tack! för alla ni som har kommenterat. :P

 

Du tar kritiken bra och försöker lära dig! Mycket bra! Det krävs mod för att visa upp nånting man gjort. Själv vete tusan om jag hade vågat lägga upp något här... :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du tar kritiken bra och försöker lära dig! Mycket bra! Det krävs mod för att visa upp nånting man gjort. Själv vete tusan om jag hade vågat lägga upp något här... :-)

 

Visst vågar du. Kritik får du ta som feedback för ditt fortsatta filmande. Dålig kritik från anonym får du ta med ett leende. Ren avundssjuka. Alla filmare har gått igenom detta. Kör igång !

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst vågar du. Kritik får du ta som feedback för ditt fortsatta filmande. Dålig kritik från anonym får du ta med ett leende. Ren avundssjuka. Alla filmare har gått igenom detta. Kör igång !

 

Du har rätt! :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

sett den nu, otroligt seg (långsamt tempo), väldigt mörk ibland och skådespeleriet och handlingen var ju *******

 

Eh, om det är mörkt beror på din skärm, hur bra ljus den har. Sådär är det nog inte vi som skall förbättra oss! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

jag menar att ni har spelat in under dåligt ljus, för jag vet att jag har bra skärm o att ibland är det ju bra ljus i filmen så...

 

Okej, då förstår jag.

Som sagt: Det var ENBART en snabbproduktion så vi hade inte tid att vänta på att ljuset skulle bli rätt... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...