Gå till innehåll

Animerad linje


Kaj44

Recommended Posts

Hej!

Använder After Effects 5.0 för att göra animeringar, nu har det uppstått ett problem som jag inte på ett enkelt sätt kan lösa verkar det som?

Jag använder en karta över SV-N-DK där jag tagit bort havet i Adobe Photoshop Elements 4.0 för att endast använda länderna och sedan lägga dit eget vatten som jag filmat, detta fungerar utmärkt så länge jag ritar den röda strecken som skall markera Bohuslän i Elements 4.0 men då blir den inte animerad utan jag måste tona in och ut den, istället vill jag att strecken skall rita sig själv ut efter gränsen på kartan och det gör jag i After Effects 5.0 och det fungerar, men, när jag lägger kartan på tidslinje 3 t ex i Canopus Edius 3.62 och lägger havet som jag filmat på tidslinje 2 så syns inte havet, varför?????

Det är ju samma karta jag använder!

Händer det något när jag exporterar den till mappen från After Effects??????

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske detta tillhör ett annat forum, men:

Just AE 5.0 har jag inte men du kan väl göra så att allt det du säger med filmade havet i AE som bakgrund och sedan lägga in photoshopbilderna där och sedan göra animerade strecken. Allt i AE alltså. Vid renderingen ska du ha en fil att kunna lägga in i ditt redigeringprogram.

Jag kanske har fel?

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske detta tillhör ett annat forum, men:

Just AE 5.0 har jag inte men du kan väl göra så att allt det du säger med filmade havet i AE som bakgrund och sedan lägga in photoshopbilderna där och sedan göra animerade strecken. Allt i AE alltså. Vid renderingen ska du ha en fil att kunna lägga in i ditt redigeringprogram.

Jag kanske har fel?

/nils

 

Jag testar, svar kommer imorron!

 

Tack nils!

/Kaj44

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske detta tillhör ett annat forum, men:

Just AE 5.0 har jag inte men du kan väl göra så att allt det du säger med filmade havet i AE som bakgrund och sedan lägga in photoshopbilderna där och sedan göra animerade strecken. Allt i AE alltså. Vid renderingen ska du ha en fil att kunna lägga in i ditt redigeringprogram.

Jag kanske har fel?

/nils

 

Tack nils, det var exakt så som man skall göra, nu fungerade självritande streck som jag vill ha det och med havet!

Ett problem är att kunna följa en bestämd linje med musen när man ritar, det blir lite sick sack men någorlunda bra.

Kaj44/Kjell

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ju nu din fantasi kommer in. Vem ska filmen visas för ? Barn eller kommunalråd ? Med ett streck eller pil gjort i photoshop kan du göra mycket för den sistnämda. Lite mer humor blir det med båtar eller flygande grisar.

Du förstår nog vad jag menar.

/nils

Förhoppningsvis Svenska folket om allt går i lås!

/kjell

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...