Gå till innehåll

vilken mic för 2000-3000kr


pinto

Recommended Posts

Huvudprioriteringen bör väl inte vara att välja den mik som låter minst dåligt vid usla förhållanden eller när man inte har rätt tillbehör till miken.

Och finns det inget test där man lyssnar på olika röster med dom olika mikarna, ska ni spela in dialog så skit i hur närmikade effekt / trampprylar låter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Huvudprioriteringen bör väl inte vara att välja den mik som låter minst dåligt vid usla förhållanden eller när man inte har rätt tillbehör till miken.

 

Håller med!! Vindtest är inget bra test på micken, möjligtvis ett test på en dead cat.

 

Och finns det inget test där man lyssnar på olika röster med dom olika mikarna, ska ni spela in dialog så skit i hur närmikade effekt / trampprylar låter.

 

Jo det finns ju ett röst test men det är inte bra i detta fall för de är inspelade vid olika förhållande. De är sedan komprimerade.

 

Lutzer har du någon NTG-2 eller känner du någon som har en i din närhet så ställer jag gärna upp med min VideoMic för att göra ett bättre studiotest.

Länk till kommentar
Share on other sites

Luzer har du någon NTG-2 eller känner du någon som har en i din närhet så ställer jag gärna upp med min VideoMic för att göra ett bättre studiotest.

Nej tyvärr har jag varken en NTG-2a eller videomik, har faktiskt aldrig använt någon av dom så jag försöker passa mig för att göra några uttalanden om dessa överhuvudtaget. Har en Röde Nt2á när jag trampar i studion, men det är ju en stormembranare och mer studiomik så är ju lite meningslöst att blanda in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...