Gå till innehåll

DVD-bränningsprogram


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Finns det någon här som känner till ett bra och pålitligt bränningsprogram?

 

Redigerar i P Elements och har haft mycket strul med att exportera till dvd.

Jag har fått mycket hjälp ifrån adobes support, men jag tycker fortfarande inte att det fungerar speciellt bra.

Har hört andra som haft samma problem och det skall tydligen finnas speciella "brännings-program" men jag vet inte riktigt vad eller vart jag skall söka.

 

Vänligen

Anders Nilsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns det någon här som känner till ett bra och pålitligt bränningsprogram?

Jag är jättenöjd med Adobe Encore DVD 2.0. Ladda ner en testversion och prova och se om du gillar det. Det kostar iofs mycket mer än Premiere Elements så jag vet inte om förslaget var så bra av mig med tanke på prisskillnaden.

 

Encore DVD 1.5 är också jättebra och bör gå att få tag i begagnat. Skicka mig ett PM om du är intresserad av att köpa då jag har mitt gamla ex av Encore DVD 1.5 liggande på hyllan bakom mig. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom du inte talar om authoring utan bara vill bränna en film på DVD så är Nero ett billigare alternativ. Jag använder själv Encore DVD 2 och är mycket nöjd med det men det kostar en hel del. Encore är betydligt mer proffesionellt än Nero och kan det mesta man normalt använder. Nero är uppbyggt av en massa programmoduler och klarar också en hel del men är inte alls på samma nivå. Nero är förstås också väldigt mycket billigare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Jag söker ett enkelt dvd-meny-program i stil med idvd, men för pc. Adobe Encore är kanske bra, men är dels lite dyrare, och dels lite mer tungrott om jag förstått saken rätt. Det enda jag vill kunna göra är

*lägga in egen bakgrund

*välja storlek och plats på text/ikoner

*skapa undermenyer

*(naturligtvis) kunna importera avi-filer.

Nån som har nåt tips? Vill hitta något helst under femhundralappen.

Mvh Ubbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Anders10!

Har du provat att bränna till folder och sen använda t ex Deep Burner? (ett gratis brännarprogram) Jag gjorde det och blev då av med strul gentemot brännaren. I stället för att bränna direkt till dvd-skrivaren från programmet.

/U

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...