Gå till innehåll

eftertext med Pinnacle


sari

Recommended Posts

Jag har aldrig använt Pinnacle själv, men jag har svårt att tänka mig att man inte kan göra eftertexter med det. Principen borde vara samma som i Premiere, dvs. man skapar en "title" med "title designer" som innehåller alla namnen som ingår i eftertexten. Sedan kan man få denna title att röra på sig åt något håll med en viss hastighet. Har för mig att man gör detta inifrån "title designer" i Premiere, och det borde vara nåt liknande i Pinnacle.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, det är mycket krångligare i Pinancle. Har själv Pinnacle, fast plus 9 då (har inte råd med bättre =( ) och i det är det svårt och få eftertexten/rna att rulla som i riktiga filmer. I Title/Menu Editor kan man ju iofs få texten att rulla upp eller åt sidan, men då slutar ''upprullningen'' där man har placerat själva texten, och om man placerar den högre upp kommer inte hela texten med. Dessutom är det omständigt och jobba med långa eftertexter i Title/Menu Editor.

 

Bättre än så kan man inte formulera det svaret som egentligen blev en fråga i sig själv. Är det någon annan som har lyckats med att skapa långa rulltexter i Pinnacle?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...
  • 1 månad senare...

Det är lätt att få texten att rulla.

 

Uppe till vänster finns det tre fyrkanter. En är att texten står still. Om man trycker på en som har en pil upp så rullar texten uppåt. Och om du trycker på den sista som har en pil som pekar åt vänster så rull ar texten dit.

 

Se där, det va ju inte så svårt

 

Jag har fixat det många gånger på mina filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...