Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 26 till 50 av 59

Ämne: Manus: Snakes of Nauru

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Jag tycker faktiskt, att det låter bäst med "Did you read?". Alla kommer att förstå att det är mappen han pratar om.

Nybörjare
    Reg.datum
    apr 2003

Arg

Fy fan vad folk är hemska när de läser vad någon annan har gjort..
    Och sluta lägga fram era åsikter som fakta!
    Forumen är fulla av mobbare eller?
    Läste hela dokumentet om det glädjer dig. Men jag tror knappast att mina tankar är till någon hjälp eller relevans.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Jo, jag är lite mobbad här

Besatt medlem
    Reg.datum
    mar 2003

Äh, du är inte mobbad. Det är bara att om man har en kaxig attityd så ska man inte räkna med att bli behandlad med silkesvantar.
    Martin Vilcans martin at librador.com
    Älskade mästerman - medeltidsfilm under förproduktion

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Är det någon som är bra på engelska? Jag håller på att skriva en "biografi" till huvudrollen. Jag har kommit en bit, men jag har problem med språket. Någon som kan/vill skriva lite?

Någon som vill...kanske?
    Senast redigerad av TheBrotherOfLight den 2004-06-27 klockan 00:19.

Nybörjare
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

och jag har nu läst igenom hela ditt manus och visst det funkar men bara till en bas du har mycket arbete framför dig, men jag har några tips: hoppa inte mellan scenerna som t.ex när thomas skjuter sig själv visa att han skjuter sig själv innan dom hittar honom död och sen för att följa andras fotspår så är det "ETA Five minutes" inte "Five minutes to ETA!" med tanke på att ETA står för "Estimated Time Of Arrival" så blir det fel med "Five minutes to Estimated Time Of Arrival". och sen en fråga: vem fan e lawrence??

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Lawrence? Nja, du får veta det när manuset ät klart. Han har lite större/mindre roll än vad man tror. Om man tror det jag tror man tror dvs...

Och ETA står för det du sa, bortsett från "of". Och om man tar bort "of", så låter det okej. Men visst, om du vill, det är ju ditt manus...

Besatt medlem Cruzitos avatar
    Reg.datum
    aug 2003

Standard

Inte för att den här tråden handlar om grammatik eller så, men ville bara säga att Phonix översättning var helt rätt. Det ska vara ett "of", bara så att du vet.

Och det låter bättre med "ETA five minutes", som han sa. Men om du inte vill ta åt dig av våra tips så visst....

Nybörjare
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

nej ETA står för "Estimated Time OF/TO Arrival" fitt översatt till svenska "Beräknad Tid TILL ankomst" Varken "Estimated Time Arrival" eller "Beräknad Tids Ankomst"och eftersom du nu har sagt att manuset är mitt så säger jag åt dig att ändra

Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2004

Standard

ETA - Förkortning för Euskadi ta Askatasuna
    Senast redigerad av Arnifax den 2004-06-30 klockan 14:55.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard The Snakes of Nauru

Introduction

June 5th, 1999. Nauru, an abandon island in the western Pacific Ocean, is siezed by an international terrorist organization, and intel indicates that they are on the work of designing a next generation biological weapon. The terrorists, known as Group 15, has somehow managed to take journalist Steve Kroft, former CIA agent Adriana Rachel, and Doctor Vanessa Redgrave hostage, and they are being held on the island in a high security complex located underground.

Satellite surveillance photos acquired from the National Reconnaissance Office indicate that there is a freight elevator located near the Buada Lagoon, to the north, and it is most likely connected to the underground holding facility.

Due to this situation, the White House and the presidential advisors has deemed a surgical incision by the Araneus Diadematus Unit (ADU), in order to rescue the hostages and eliminate the enemy threat.
    Senast redigerad av TheBrotherOfLight den 2004-09-21 klockan 11:52.

Besatt medlem
    Reg.datum
    dec 2003

Standard

Äntligen en terrorist-action-thriller med originella namn på karaktärerna!

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Jag vet inte om du är seriös eller oseriös, så jag säger ingenting.

Jag skriver för tillfället biografier till följande karaktärer:

Thomas Lee, Harvey L. Oswald, Paula Angsberg, Tila (Penelope Trevor), Vin Aramov, och Bill Clinton (President).

Jag tänkte göra klart allting sånt innan jag börjar med själva manuset.

Besatt medlem
    Reg.datum
    dec 2003

Standard

Klart jag är seriös De flesta andra thrillers har ju namn som John Smith och liknande. Dina är lite originella och det är bra.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Jag hade problem med att komma på namn, så jag kolllade på baksidan av mina DVD filmer och tog namn från inblandade.

Här är två biografier till, plus en besrkrivning av ADU (Araneus Diadematus Unit).
    Senast redigerad av TheBrotherOfLight den 2004-09-21 klockan 11:52.

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Hur går det till när man frågar om tillåtelse att använda sig av en riktig människas identitet i sitt manus? Steve Kroft som i det här fallet.

Besatt medlem
    Reg.datum
    sep 2004

Standard

har du en karaktär som heter det eller finns han med i filmen som sig själv?
    är det en karaktär som heter så, så behöver man ju inte ha nått tillstånd, vore ju som om Niklas Andersson i Uppsala skulle behöva tillstånd av Niklas Andersson i Lindköping. aja men finns han med i filmen så måste du väl fråga honom? samma sak med Bill clinton igentligen...

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Det var tänkt att det skulle vara en skådespelare som spelade Steve Kroft (CBS 60 Minutes journalisten). Däremot så skulle Bill Clinton bara nämnas.

Men det är inte aktuellt längre, due to the fact that people messed with my dreams...

Medlem
    Reg.datum
    sep 2004

Standard

Helt ärligt så behöver världen inte den här filmen.

Det finns hundratusentals människor världen runt som skriver manus precis som ditt, du borde vara lite mer ödmjuk mot din omgivning.

Besatt medlem Christian van Caines avatar
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

TheBrotherOfLight skrev:
    Men det är inte aktuellt längre, due to the fact that people messed with my dreams...

Vitsen med att lägga ut sitt manus här för åsikter är att dom ska vara ärliga, annars är dom fullständigt menlösa.
    Dessutom, med all välmening....ödmjukhet kommer man långt med....
    Pax Vobiscum! Christian

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Martin♂ skrev:
    Helt ärligt så behöver världen inte den här filmen.

Det finns hundratusentals människor världen runt som skriver manus precis som ditt, du borde vara lite mer ödmjuk mot din omgivning.

Jag förstår att du tycker det. Men säg en film som världen egentligen behöver. Jag, däremot, behöver den här filmen, då det är det enda sätter för mig att visa mina politiska åsikter, utan att vara allt för tråkig (därav actionfilm).

Och, inte för att prata emot eller så, men svara på det här:

The nuclear weapons disposal facility on Shadow Moses Island in Alaska's Fox Archipelago is attacked and captured by Next Generation Special Forces led by members of FOXHOUND. The terrorists have got their hands on hundreds of nuclear warheads and they're demanding that the government turn over the remains of Big Boss. They warn that if their demands are not met within 24 hours, they'll launch a nuclear weapon. Solid Snake is once again called back to duty in a top-secret mission to deal with the greatest terrorist threat the world has ever seen. His mission is to first single-handedly infiltrate the nuclear weapons disposal site and rescue the two hostages, DARPA chief Donald Anderson and the President of ArmsTech, Kenneth Baker, and then to eliminate the terrorists and prevent a nuclear launch. The time limit is 24 hours. Once again, Snake heads to battle...alone.

Behöver världen den här historien? Nej, inte av den här introduktionen att döma. Men jag anser att om världen behöver en historia, så är det den här. Den här historien har ändrat mitt sätt att se på världen.

Om du nu ser på min:

June 5th, 1999. Nauru, an abandon island in the western Pacific Ocean, is siezed by an international terrorist organization, and intel indicates that they are on the work of designing a next generation biological weapon. The terrorists, known as Group 15, has somehow managed to take journalist Steve Kroft, former CIA agent Adriana Rachel, and Doctor Vanessa Redgrave hostage, and they are being held on the island in a high security complex located underground.

Satellite surveillance photos acquired from the National Reconnaissance Office indicate that there is a freight elevator located near the Buada Lagoon, to the north, and it is most likely connected to the underground holding facility.

Due to this situation, the White House and the presidential advisors has deemed a surgical incision by the Araneus Diadematus Unit (ADU), in order to rescue the hostages and eliminate the enemy threat.

Ser du någon likhet? Jag ser en: Man kan inte se budskapet med en så här kort introduktion, man kan inte dra en så omfattande slutstatts som "Världen behöver inte det här" genom att endast läsa en kort text.

Jag är inte arg på dig, eller någon annan, för att du säger vad du tycker. Bara så att du vet.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2004

Standard

Du säger att den här filmen är det enda sättet som du kan få ut dina politiska åsikter med. Det skulle vara väldigt intressant att få höra de här åsikterna i 90-miljoners klass.
    Senast redigerad av Martin♂ den 2004-09-30 klockan 14:00. Anledning: .
    Martin♂

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Men snälla, haka inte upp er på en liten fråga jag ställde när jag var ny här och inne i min lilla värld.

Besatt medlem Daniel Hållquists avatar
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

Speaking words of wisdom, let it be.
    Let it be, let it be.
    There will be an answer, let it be.
    Let it be, let it be,
    Whisper words of wisdom, let it be.

Medlem BA2s avatar
    Reg.datum
    apr 2005

Standard

Haha, vad rolig tråd. Fast jag vet inte varför egentligen. :/

Nåja, var är manuset om jag får fråga? Förväntade mig det på sida 1, men så var det inte.