Gå till innehåll

Premiere elements Vs Premiere Pro för inspelning av speaker


Hasse

Recommended Posts

Hej!

 

Har nyss skaffat Premiere elements. Vad jag förstår så går det inte att lägga på speakerljud på en film med det.

 

Om man skaffar Premiere pro så måste det väl funka, ( fast det är ju dyrt...)

 

Finns det någon genväg annars att lägga på speakertext samtidigt som man följer filmen i Elements?

 

Tacksam för någon form av hjälp i detta ämne.

 

Mvh

 

Hasse S

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det inte går i premiere elements, som du säger, kan du ju göra en separat inspelning audio via din dv-kamera eller genom windows ljudinspelare och sedan lägga in ljudfilen i elements. Allt detta fungerar ju i premiere pro och i enklaste programmet windows moviemaker. Är du säker på att du inte kan spela in berättarröst i elements ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det inte går i premiere elements, som du säger, kan du ju göra en separat inspelning audio via din dv-kamera eller genom windows ljudinspelare och sedan lägga in ljudfilen i elements. Allt detta fungerar ju i premiere pro och i enklaste programmet windows moviemaker. Är du säker på att du inte kan spela in berättarröst i elements ?

 

Hej!

 

Tack för ditt svar.

 

Jag har läst (köpt) 2 böcker ang. elements och där står utryckligen att det inte går.Där ger dom samma förslag som du...

Jag har letat i orginal handboken...men hittar inget om att det skulle funka med speaker röst i elements

 

Har även köpt Premiere Pro 2 Bible, Hittar inget där heller?

 

Har du koll på att det funkar med Pro?

 

Har jobbat med Pinnacle Studio 10 ett par år och där är det ju självklart, borde faktiskt vara självklart att det skulle funka med elements.....

Med Adobe bakom!!!!!!

Tycker jag...

 

Mvh

Hasse

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du koll på att det funkar med Pro?

1. Bestäm dig för vilket spår du vill spela in på i Audio Mixer och klicka på Enable track for recording för det spåret.

2. Välj sedan rätt input, tex Mic In L / Mic In R

3. Klicka på knappen Record i Audio Mixer

4. Tryck på tex L på ditt tangentbord för att börja spela in

5. Tryck på tex K när du är klar

 

Så spelar man in en voice over i PPro. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Bestäm dig för vilket spår du vill spela in på i Audio Mixer och klicka på Enable track for recording för det spåret.

2. Välj sedan rätt input, tex Mic In L / Mic In R

3. Klicka på knappen Record i Audio Mixer

4. Tryck på tex L på ditt tangentbord för att börja spela in

5. Tryck på tex K när du är klar

 

Så spelar man in en voice over i PPro. :)

 

Tack Roger!

 

Då vet jag.

 

Kanske det funkar på elements när version 3 kommer.

 

//Hasse

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...