Gå till innehåll

Elliot Raamstad - Work in Progress - Behöver hjälp nu!


ungfilm

Recommended Posts

Just nu håller jag på med en improviserad kortfilm som heter Elliot Raamstad. Det är arbetstiteln. Eftersom filmen produceras just nu behöver jag all hjälp jag kan få nu. Så varenda svar jag får på denna tråden är jag oerhört tacksam för.Tveka inte att ge konstruktiv kritik om det så är bara en liten detalj.

 

Dokumentäraktig improvissationsscen #1:

Detta är en av de scenerna som är gjorda som en dokumentär.

Så min fokus i denna scenen var inte att få det bra visuellt utan att satsa på bra regi. Den konstant zoomande kameran är för att få amatörkänslan levande, dock så tror jag att det kan blivit lite överdrivet. Men fokusen i denna scenen är som sagt på regin.

Filmen är borttagen

 

Dokumentäraktig improvissationsscen #2:

Denna scen skall klippas ihop med scen #1.

Där var min fokus på regin med. Amatöraktig filmning för att få dokumentärkänslan. Karaktären är överdriven och specieel långt ifrån realistisk.Funderar på att klippa bort den delen när skummisen pissar, kan kännas lite överdrivet.

Filmen är borttagen

 

Beklagar kvaliteten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja.. det märks ju väldigt tydligt att dialogen är improviserad. I detta fallet blir det ett problem eftersom jag tänker på improvisationen i sig istället för något naturligt. Det känns som att skådespelarna tänker "nu måste jag säga nånting, vad ska jag säga", vilket gör att scenen känns fabricerad. Jag får känslan av att någon ska börja skratta och säga "äh, vi tar om". Testa att filma ett verkligt samtal, t.ex. mellan dessa skådespelare. Filma på tills du märker att det blir ett naturligt flyt, eller testa att smygfilma på ett schysst sätt och jämför sedan med detta. Lycka till.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns en längre version av denna scenen. Jag filmade en lång version av denna scenen men sen så tog vi en ny för att jag ville få det lite mer raskare.Det är antagligen en av anledningarna till att skådespelarna tänker "nu måste jag säga nånting".

Anledningen till att jag valde att göra en rappare version var den att det här kommer vara en av de scener som kommer klippas mellan en annan scen. Så jag körde "komma till saken så fort som möjligt stilen". Jag har inga planer på att ha denna scen som en soloscen i filmen utan de skall klippas mellan en annan scen, som jag snart skall slänga upp här till eran beskådning.Jag planerade inte att de skulle säga nåt vettigt eller nåt som vi borde lyssna på och verkligen ta till oss. Den här scenen har ingen viktig handling i sig utan det jag försöker berätta i denna scenen är att de blir oense > Bråk > Hejdå. I denna filmen så är det 2 såna här dokumentärscener en i början och en i slutet så tanken är då att de slutar med att de börjar bråka och inte fortsätter vara kompisar längre. När vi filma scenen så tycker jag de fick fram en ganska rolig dialog, jag höll på att skratta det kanske var det som bidrog till den känslan du fick.

 

Jag skall slänga upp den andra scenen och sen en tredje version som klipper mellan de här scenerna, så skall vi se hur det ser ut. Antagligen helt annorlunda.

 

Jag e verkligen tacksam för din kommentar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har lagt till följande scen i listan nu:

Dokumentäraktig improvissationsscen #2:

Den scenen skall klippas ihop med denna scen.

Där var min fokus på regin med. Amatöraktig filmning för att få dokumentärkänslan. Karaktären är överdriven och specieel långt ifrån realistisk.Funderar på att klippa bort den delen när skummisen pissar, kan kännas lite överdrivet.

Filmen är borttagen

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...