Gå till innehåll

No Reason - en liten kortfilm...


Passman

Recommended Posts

Har en liten film som jag har laddat upp, en action/thriller kan man kalla den. Den är ca. 2min lång så handligen är enkel, mest en experimentell film. Filen är i mpg och den blev ganska stor (ca.42mb) men det ska nog inte vara några problem för dom med bbb att ladda ner.

Så kolla in den och säg vad ni tycker...

 

Högerklicka och "spara som" på länken

http://couchpotato.no-ip.com/stored/No%20Reason%20%5Bmedium.quality%5D%5Bwww.smpfilms.tk%5D.mpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Den här filmen tycker jag bitvis är mycket bra, men för ojämn. Den är ju något parodisk, och det tycker jag är synd. Om du istället, med samma story, skulle göra den mer "seriös" (men fortfarande experimentell) så skulle den bli mycket mer intressant. Sen är vissa scener väldigt snygga, medan andra känns väldigt amatörmässiga. Med tanke på miljön så skulle du kunna utnyttja ljuset för att höja dramatiken. För att ta ett exempel så är sekvensen mellan 00:23-00:26 riktigt snygg.

 

När du klipper snabbt mellan en tagning med rörlig kamera och en annan tagning med statisk kamera så tappar du flytet litegrann. (T.ex. 01:11-01:14)

 

Slagsmålsscenen: musiken känns något överdriven. Vissa ljudeffekter känns också lite "för mycket". T.ex. smash-ljudet i 00:55. Däremot är t.ex. sparken i 01:00 riktigt snygg.

 

När slagsmålet tar fart på nytt i 01:27 känns det som ett hack, förmodligen mest pga av musiken. Jag tycker att du ska jobba mer på att få sekvenserna att flyta ihop med varandra mer smidigt.

 

Filmens höjdpunkt ligger mellan 01:32-01:52. Riktigt snyggt (och oväntat). Här passar allt ihop (klipp, musik, ljudeffekter, slow-motion etc). Om du jobbar på och får hela filmen som denna sekvens så skulle den bli otroligt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

haha bra film.....gillade musiken väldigt mycket. Tycker som Fredrik att filmen bitvis blir lite parodisk men överlag är den mycket bra faktiskt.

 

Skulle gärna vilja veta vad musiken heter..... Den var jättebra. Bra musikval.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att några gillar den iaf, det var inte meningen att det skulle bli nåt mästerverk, kanske därför den är lite ojämn. Inspelad på video8 under flera veckors intervaller i början av 2003, hittade inte materialet föräns några månader sedan och började klippa ihop den för skojs skull. Har lite andra projekt på g, titta in på www.smpfilms.tk så får ni veta mera...

 

Musiken (i ordning)

The Crow 2 OST - Track 1 - City Of Angels

Red Heat OST - Track 4

Red Heat OST - Track 7

The Crow 2 OST - Track 8 - "i'll wait for you"

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...