Gå till innehåll

Förmoderering i Kolla mitt manus! den 1 oktober


Pace

Recommended Posts

Den 1 oktober 2006 inför vi förmoderering i Kolla mitt manus! Det innebär att när du startar ett nytt ämne så [thread=9834]måste det följa mallen[/thread] innan vi godkänner den så att den syns publikt. Precis som i Kolla min film! kommer ditt manus inte att visas om den inte följer reglerna. Enkelt.

 

Samma datum inför vi även [thread=10083]hårdare regler[/thread].

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Det har ingenting med att sanera ut skitmanus att göra (det är fullt subjektivt). Det är till för att den som läser manuset snabbt och enkelt ska kunna ta till sig vad det är för typ av manus och hur mycket ansträngning det krävs för att läsa igenom det (därför är det tvunget att bland annat skriva en sammanfattning, genre och antalet sidor).

 

Ofta har det varit en uppladdad fil och texten "läs och säg vad ni tycker". Det ger inte läsaren någon direkt inspiration till att läsa. Vi försöker få folk att "sälja in" sina idéer i stället för att bara kasta ut dem oplanerat bara för att det går.

 

Alla tjänar på ett mer strukturerat sätt att dela med sig av manusen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det har ingenting med att sanera ut skitmanus att göra (det är fullt subjektivt). Det är till för att den som läser manuset snabbt och enkelt ska kunna ta till sig vad det är för typ av manus och hur mycket ansträngning det krävs för att läsa igenom det (därför är det tvunget att bland annat skriva en sammanfattning, genre och antalet sidor).

 

Ofta har det varit en uppladdad fil och texten "läs och säg vad ni tycker". Det ger inte läsaren någon direkt inspiration till att läsa. Vi försöker få folk att "sälja in" sina idéer i stället för att bara kasta ut dem oplanerat bara för att det går.

 

Alla tjänar på ett mer strukturerat sätt att dela med sig av manusen.

 

Okej, jag menade inte riktigt skitmanus.

Själv är jag inte särskilt bra på att få andra folk att läsa mina manus så mina manus lär väl aldrig hamna där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...