Gå till innehåll

Storyboardmallar?


Wallin

Recommended Posts

Själv så brukar jag ta ett block och rita upp 2 linjer uppifrån och ner och lägga in linjer för att få rutor... resultatet blir ungefär som en filmremsa på vänster sida som jag läser uppifrån och ner. vill jag ha panorering så gör jag rutan större än så... det är väldigt old school och opretantiöst... men jag har fastnat för den modellen (som jag snappat upp från otaliga animeskaparställen), och jag kan välja aspect ratio hur jag än vill^_^

 

men det hjälper kanske inte som mall att säga så. vad hindrar att göra egna? då kan du ju få allt mella 1.33 till 2.80 om du så vill... om du e lite händig på att räkna med kalkylator så kan du ju räkna ut hur stora rutorna skall vara för 2.35-formatet...

 

x = x * 1

y = x * 2.35

 

eller är det tvärtom? jo det måste det vara för "xerxes står och yngve faller" sa vi i lumpen och deras sätt var tvärt om, så då måste det vara tärtom alltså så här:

 

y = y * 1

x = y * 2.35

 

använd det och rita upp en ruta som du kan lägga in i ett worddocument och kopiera upp.

 

om inte annat så hittade jag det här programmet när jag sökte lite på "storyboard templates 2.35" ;) http://aspect.fre3.com/ som räknar åt dig...

 

höres!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...