Gå till innehåll

"predikande" filmide


policy

Recommended Posts

Hej jag ska göra projektarbete och har bestämt mig för att göra en film. Jag brukar ha mycket ideer och liknande men desvärre är det tomt nu...

 

Men jag skulle vilja göra en film i stil men Stephen Kings novell Vrede(rage) den handlar om en kille som tar sin klass som gisslan på en skola. Jag vill också att filmen ska funka som lite av en protest mot alla missnöjda personer i samhället. Men skulle vilja ha ett bollplank eller lite ideer på hur man ska göra det. Ge några kommentarer så att jag kommer igång:)

 

 

 

 

MVH Markus

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte sett Rage men jag tror jag vet ungefär vad du menar.

 

Kanske något i stil med Kejsarens Nya Kläder. En man går på stan och gör vad man brukar göra, dvs att handla kläder, fika, kanske till och med äta på restaurang. Enda haken är att han är... naken. Han går förbi en nudiststrand och skrattar åt nudisterna och deras sociala trångsynthet. Som en protest mot alla gnäbbiga jävla idioter det finns i samhället.

 

Haha. Förlåt, men jag är helt tömd på idéer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Många är de personer i samhället som klagar högljutt och är missnöjda med sin omgivning och vårt västerländska leverne. De står ofta för ideal och har åsikter och visioner som de aldrig behöver leva upp till.

 

Vad skulle inträffa i ett läge när en sådan person tvingas att verkligen stå upp för vad han "tror på" och leva det liv han predikar. Kanske är inte sanningen bakom orden lika romantisk som ideerna i sig.

 

Jag har lagt ut ett manus på detta temat här på forumet. Om du besitter orken och viljan att läsa ett icke korrekt formaterat novellfilmsmanus så hittar du det i kategorin "Läs mitt manus", och namnet på manuset är "Du unga du fria".

Länk till kommentar
Share on other sites

Många är de personer i samhället som klagar högljutt och är missnöjda med sin omgivning och vårt västerländska leverne. De står ofta för ideal och har åsikter och visioner som de aldrig behöver leva upp till.

 

Vad skulle inträffa i ett läge när en sådan person tvingas att verkligen stå upp för vad han "tror på" och leva det liv han predikar. Kanske är inte sanningen bakom orden lika romantisk som ideerna i sig.

 

Jag har lagt ut ett manus på detta temat här på forumet. Om du besitter orken och viljan att läsa ett icke korrekt formaterat novellfilmsmanus så hittar du det i kategorin "Läs mitt manus", och namnet på manuset är "Du unga du fria".

 

 

Ska läsa det tack:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...