Gå till innehåll

Var kan man köpa GreenScreen?


Terzy

Recommended Posts

Hej jag undrar var i Sverige man kan beställa en

greenscreen och en ihopfällbar ställning till den?

 

Hej!!

 

Varför inte göra en egen?

Ska jag göra, till en början gör jag en visserligen som inte går att fälla, men det går säkert att göra.

 

Ha de

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte mitt på ikea.. 25KR metern. Funkade prima, kanske inte den exakta nyansen osv. Men dög mycket fint. Goda resultat också

 

Nice! Vart går man och frågar om sånt tyg då? "(..Hejsan, Jag skulle vilja ha massa tyg i grön färg! - Men det skall vi väl kunna ordna! Hur mycket? - Ja, hehe typ 10 meter...)

 

Jag har letat efter en hyfsad greenscreen i typ hundra år nu men allt är så "tjotablankans" dyrt!...Så det vore inte helt fel att köpa på ikea!

Länk till kommentar
Share on other sites

[ Jag har letat efter en hyfsad greenscreen i typ hundra år nu men allt är så "tjotablankans" dyrt! ]

 

Varför det är så dyrt med sådan färg är att den innehåller ett typ av metall spån i för att få mer reflektion av färgen in i kameran (om jag inte minns helt fel) + att de inte många som går och köper sig sådan färg till hemmet precis.

 

Om man inte vill satsa på en proffsstudio så går det lika bra med ett skarpt grön tyg eller färg. Det ända som kan hända att du får lägga ner lite mer tid på keyingen sen. I värsta fall kan man ju alltid rotoscopa :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Kan hålla med om att grönt tyg som finns i vanliga tygbutiker fungerar gott och väll:)

 

Jag och en vän gjorde en studio med grönduk och blev mycket nöjda.

Detta är stuidon(om man nu kan kalla det då?)

 

http://i99.photobucket.com/albums/l315/Jovanski/mickerobert.jpg

 

Såhär ser resultatet ut efter lite redigering. PS Personen i bild är filmad med en Canon xl1s och bakgrunden en vanlig semesterkamera runt 2000 kr så det kan se lite konstigt ut.

 

http://i99.photobucket.com/albums/l315/Jovanski/Grnduktest2.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Du Kan Ju allltid gå in på ebay och köpa greenscreen

 

typ: http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=270219779877 9' X 20' (2.74m X 6.10m)

köpte en där idag jag. drygt 1000 spän för den med frakt men det är det väl värt.

då har man ju så der räcker menar jag :D

och då är den specielt framtagen för det ändamålet.

 

och en ställning till den ja det kan man göra en sj

ge mig en back med bärs och pengar för matreial så svetsare jag ihopp en åt dig ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag köpte en annan på ebay

inte så stor skillnad på dom det enda var ju att jag köpte

en som var 5 * 3 meter nu istället kommer kosta mig 713 kr med frakt

det tycker jag är helt överkomligt.

 

klart jag lägger upp bilder på det och även en filmsnutt när jag fått sakerna och fått det att fungera :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag provade med det billiga gröna tyget på IKEA. Det blev överraskande bra. Särskilt i AE.

 

 

lägg upp ett klipp på nätet så man kan se resultatet...

sj har jag ju testat både tyg och papper och färg och får inte till det rätta

kan ju ioförsig vara ljuset det är fel på

 

har använt dom flesta programen som pinnacle 11, premiere, af fxhome, adobe ultra

 

inget ger det perfekta resultatet utan jag klarar inte att key:a ut allt utan blir lite svart...

men blir lättare med en tor du så kan man belysa den på ett annat sätt sen tror jag

Länk till kommentar
Share on other sites

lägg upp ett klipp på nätet så man kan se resultatet...

sj har jag ju testat både tyg och papper och färg och får inte till det rätta

kan ju ioförsig vara ljuset det är fel på

 

har använt dom flesta programen som pinnacle 11, premiere, af fxhome, adobe ultra

 

inget ger det perfekta resultatet utan jag klarar inte att key:a ut allt utan blir lite svart...

men blir lättare med en tor du så kan man belysa den på ett annat sätt sen tror jag

 

Lägger upp det första testet jag gjorde. Har nyare bättre men måste fixa till dem först iså fall.

 

Detta är gjort med en hv-30 i handen, ljuset som finns i badrummet (inget extra dvs), hängde upp tyget på drapperistången. lågupplöst foto i bakgrunden. Testade lite delar från tutorial "deamon warp" eller vad den nu heter. Greenscreenbilden duger klart, för att vara första testet. =)

 

http://www.vimeo.com/818469

Länk till kommentar
Share on other sites

måste nog säga att jag blev lite impregnerad där...... ;)

 

jag lyckas aldrig så br med min screen

men jag har ju ioförsig aldrig gjort min i AF

har fixat hem det nu får väl köra det i 30 dagar nu och sen fram med stora pluskan ;)

 

kanske har en för gammal dv kamera det kanske är det som är felet.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi målade en vägg (och lite andra prylar) med grön färg, ska se om jag hittar färg koden bara!

Blev riktigt bra i redigeringen, mycket bättre än vi hoppats!

 

http://img522.imageshack.us/img522/3839/greenscreenrumib1.th.jpg

 

min farsa målade hela vår matkällare i en nästan primärgrön färg :) funkar rätt bra, lite jobbigt att jag inte har något vidvinkelobjektiv så jag kan filma nog nära bara, och keyingen tar tid och fungerar inte alltid.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...