Gå till innehåll

Videon Lab Studio eller After Effects?


ThirddOracle

Recommended Posts

Försök hitta nånstans att utvärdera och pröva programmen innan du köper dem. Det rör sig trots allt om väldigt mycket pengar. I Stockholm finns "Lava" vid sergels torg som har after effects och redigering till för ungdomar. Förra året var jag där på en kurs på några timmar som gav mig en mycket bra överblick över programmet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade jag varit du hade jag köpt EffectLabs HD och CompositLabs HD. Både After Effects, Combustion och VisionLab (inte lika mycket) kostar en hel del och jag antar att du är rätt ung och inte har så mycket pengar.

 

Du kan även ladda ner massa färdiga effekter om du har Effect/CompositLabs plus att dom har ett bra forum för frågor.

 

Combustion och After Effects kräver mer utav användaren och har inga "färdiga" effekter på samma sätt som tex EffectLabs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilket är bäst? Vilket utav dem kan man göra mest effekter med?

 

Utan tvekan After Effects på båda punkterna. Det betyder dock inte att AE är mest rätt för dig just nu. EffectLabs HD och CompositLabs HD är billigare och lättare och kanske bättre för dig att börja med just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Från säkra källor om AE

Det finns inte många i Sverige som kan detta komplexa program fullt ut. Finns mängder av insticksprogram för den som söker effekter av alla slag. AE kommer att finnas länge då påbyggnader hela tiden ökar. För nybörjare kan det vara en "investering" att köpa AE.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...