Gå till innehåll

inzoomning mot öga så att bilden blir svart..


jepser

Recommended Posts

Så länge kan jag passa på att fråga...

 

Tror ni att det blir bra att min film slutar så, det är en rysare, det är när en dör som jag tänkte göra det... Vad tycker ni om det?

Obs! Filmen ska endå sluta där om jag inte gör detta... Så vad säger ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst bollyn
Så länge kan jag passa på att fråga...

 

Tror ni att det blir bra att min film slutar så, det är en rysare, det är när en dör som jag tänkte göra det... Vad tycker ni om det?

Obs! Filmen ska endå sluta där om jag inte gör detta... Så vad säger ni?

 

 

 

Jag tycker det låter som ett bra slut jag kanske själv ska göra samma sak.;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst bollyn

Har nu fått fram deras adress och min fråga är skickad.

 

Det stog att det kunde ta upp till tre veckor.

Länk till kommentar
Share on other sites

japp, när jag skickade till dem i vintras ang. andra frågor om harry potter tog det lite över en månad innan de svar:( Men vi får väl ha tålamod;) Och nästa helg lägger jag upp en klipp på hur jag lyckades gör på youtube....:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Okey. Film. Spelas up på en duk som är 7meter bred. Dv kan knapp spelas up på en 17" innan man ser pixlarna. Film är som vector ungefär, finns ingen direkt uplöslning. Du kan lätt förstora up de kippet en del utan att förlora kvalite. Alltså filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst bollyn
okej, men hur har de burit sig åt i filmen?

 

ps. Bollyn, har du fått svar på brevet du skickade?

 

Nej, jag har tyvär inte fått något svar en.

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker det ser ut som dom åkt in mot ögat bara med kameran och nånstans där glasögonen fyller hela bilden fortsätter dom digitalt.

 

jag vet faktiskt inte hur man ska gå till väga med dv eftersom det är så lågupplöst. sen måste du ju ha rätt glugg också för att komma så nära. Jag har dock för mig att man kan fixxa upp upplösningen på något sätt? Polarna gjorde det iaf på en ~15 minuters film som var filmad med dv, så dom kunde köra ut en 35mm kopia...såg riktigt bra ut! Renderingen tog 90 timmar eller nåt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag erinrar mig att jag i ett tidigare inlägg föreslog en stillbild när det är dags att förstora? Om man filmar fram till ögat fyller hela bilden, tar bort kameran och sätter dit en digital stillbildskamera och bränner av en högupplöst bild. I redigeringsprogrammet borde man kunna skarva ihop klippen så ögat matchar, och sen zooma stillbilden. Jag vet inte om det går, men omöjligt kan det inte vara.

Länk till kommentar
Share on other sites

nä filma så nära du kan, helst så ögat täcker hela bilden (i skärpa). nog lättast att byta från filmat till bild där. Ta bild med digital systemkamera för bäst kvalitet sen får du pilla mängder antar jag för att det ska se likadant ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har nog sett det du ska göra i nån film tidigare, nån äldre...där dom helt enkelt åkt in i en stillbild. Kanske kan va nåt? Friday the 13th tror jag, in i munnen eller in i ansiktet på stillbild.

Länk till kommentar
Share on other sites

då kan man ju ha en kamera som kan ta både stillbild och filma, och så när man filmar ändra till foto och då ta stillbilden, eller?

Näe! Med en digital stillbildskamera så att man får en upplösning som duger att zooma i. Eller tar en DV-kamera högupplösta bilder? (min gör det inte)

Länk till kommentar
Share on other sites

men det blir väl ganska konstigt om man först ska filma och sen flytta videokameran och sätta dit en stillbildskamera, jag ska testa men eller hur, det borde ju bli konstigt om man ska byta kamera?

Länk till kommentar
Share on other sites

känns som ett måste att du har okbjektiv/kamera nog att komma så ögat fyller bilden och allt fortfarande är skarpt, som dom gjort i filmen (antagligen). Sen stoppar du undan kameran o tar en högupplöst bild med digital stillbildskamera på hela ögat (extrem närbild) och pillar så allt stämmer med färg o skärpa o upplösning blabla sen åker du in i stillbilden i efterhand.

 

Att få det att stämma medans man ser ansiktet är nog för svårt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Testa dig fram, men kan du inte komma in så nära som till ögat med din kamera så misstänker jag det blir omöjligt att göra snyggt?

 

Ingen aning va du har för manus och hur hipp och häftig den är, och vad som händer innan. Om det var ett absolut måste skulle jag nog åka in i ögat på en stillbild.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kommer på nu att vi faktiskt testade det där i skolan, fast vi gjorde från ögat och ut då en person vaknade ur en dröm. Vi gjorde några simpla tester och kom fram till att det var alldeles för mycket bök och att de va dumt o lägga ner 60 timmar på nåt som var hög chans på att se dåligt ut.

 

Personen fick bara vakna istället :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...