Gå till innehåll

Text som följer objekt


Filip

Recommended Posts

Tjena jag undrar hur man får en text att röra sig efter en speciell sak på filmen bakom. Effekten används i ICAs reklamer och jag diggar den. Finns det nått enkelt sätt i premiere eller AE?

Länk till kommentar
Share on other sites

Men de e ju rätt enkelt att göra det i Premiere.... Det finns nog ingen plugin eller program som klarar det. Och i så fall måste man ha en utgångspunkt på föremålet som texten ska följa efter. Då måste man ju tracka den me... onödigt..... för om det är en jämn rörelse så är det enkelt... men det blir inga problem..

 

det går snabbt att göra det manuellt.. testat själv....

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst går det göra det på det viset. Men det kommer inte se lika bra ut som i ICA-reklamen.

 

Motiontracking-verktyg behöver ofta ingen enskild särskild punkt. De kan själva bedöma ganska bra utifrån flera punkter som programmet själv väljer ut. Commotion t.ex.

 

Sen räcker det ju inte att bara flytta texten, en viktig del är motionblur också. Utan det ser det inte naturligt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

By the way.... Ica reklamen är ju för komersiellt bruk som kommer visas över hela sverige i alla möjliga TV-kanaler. För att få det absolut bästa Resultatet så är det att göra allt manuellt. och jag antar att de vill ha en bra reklam och lagt ut en hyffsat stor budget mm. SÅ jag tror att de har hållt på frame för frame. Det tar sin Tid men det blir suveränt. "För att göra något riktigt bra, krävs tid".

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej men om jag vill använda premiere eller AE, vet någon om det finns något motion-tracking verktyg, även om det kanske inte blir lika snyggt som ICA. Kanske nåt plug-in eller liknande....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...