Gå till innehåll

Hur gör jag en meny?


axel lindelof

Recommended Posts

Okey.. Men det är ingen som vet något gratisprogram. behöver inte vara så avancerat. det viktigaste är att man kan göra några enkla menyer. Har hört från kompisar att det finns mallar att använda. Tyvärr vill de inte berätta hur de gjorde, är rädda att jag ska göra likadant. men ska snacka med dem igen och se lite. men tack om ni har tips!

 

Tackar

Länk till kommentar
Share on other sites

Men jag har Adobe Encore... Hur gör man i det programmet då för att göra en meny! vore tacksam om ni kunde skriva ganska noga hur man ska göra!

 

Så du har köpt ett fint program för dvd-produktion. Det är en god start. Varför inte börja med att plugga manualen och hjälpfilerna till programmet? Det är en god fortsättning. Det står en hel del där hur man gör menyer.

 

När det är andra klurigheter lär du få svar här i forumet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste återigen tipsa om doom9.org (börjar låta som jag är typ utsänd från deras sida, men så är inte fallet). Det var så jag lärde mig att tillverka egna DVD-menyer. Nuförtiden leker jag med bild-i-bild varianter av menyer (t.ex. små bilder som är snippets från rätt kapitel under "chapters" menyn).

 

Direktlänk hittar du här

http://www.doom9.org/mpg/dvdauthoring.htm

 

De listar även program och dess funktioner, uppdelat i 'enkla', 'medium' och 'avancerade' menyer. Tror mig minnas att det finns ngt gratis program alt. shareware att börja med.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...