Gå till innehåll

Kreativ spya


Recommended Posts

Tjena!

Behöver en spya tills på fredag, är det någon som har ett bra "recept" på en redig, vidrig bakis spya?

En stadig frukost på morgonen, en väntkorv, en 200 grams cheeseburgare med extra allt, pommes frites med mycket ketchup, några rejäla groggar, ytterligare några rejäla groggar, en 150 grams cheeseburgare och en stor Pucko. Sen så är det lätt fixat! Tar max någon timme! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Blött knäckebröd och nyponsoppa tror jag skulle funka bra. Kanske lite filmjölk. Bara fantasin och smaklökarna sätter gränserna.

 

Personligen skulle jag tvinga i skådisarna det jag har i skafferiet. När vi filmade i skolan blev det senap, knäckebröd och mjölk. Då fick en polare agera stand in med mina kläder på - jag vägrade.

 

blixtsnabb edit.. fast om det rör sig om bakisspya, brukar man inte vara rätt tom i magen?

Länk till kommentar
Share on other sites

skriv upp en lista från gårdagens lunch sedan letar du reda på allt det och hackar och mosar sen tar du lite grön karammelfärg och blandar med apelsin juice och häller i som ska symbolicera mag galla! :) å vips så är det bara sprinag och film spy!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 3 år senare...

Skulle behöva något recept/tips jag med. Har läst era svar och det hjälper - men är det någon med erfarenhet som har testat dessa eller har något eget? Kravet är dock att det inte ska smaka så vidrigt att det blir plågsamt att ha det i käften

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite sent, men en saftsoppa blandat med fruktmusli är en kanonmix för spya. Blanda till den kvällen före så att den gottar till sig ordentligt, och sedan rör du ner en extra näve med musli precis innan tagning. Då får blandningen den där fördelningen mellan upplösta och mjuka bitar och hårdare "osmälta".

Späd sedan lösningen med vatten efter behov för rätt konsistens... har använt mig av det i flera år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Enklaste/billigaste är såklart att se till att ha mycket saliv/vatten i munnen, och diskret få in en samarin eller brustablett munnen vid rätt tillfälle. bit ner på den så blir det hårt vitt skum.

 

Hej på er, jag har också en fråga :)

 

Ska producera en sketch, som jag också skådespelar i, och i den ska jag dö genom akut matförgiftning, kroppsryckningar och en massa fradga som forsar ut genom munnen, hur gör jag fradgan på bästa vis?

Länk till kommentar
Share on other sites

Enklaste/billigaste är såklart att se till att ha mycket saliv/vatten i munnen, och diskret få in en samarin eller brustablett munnen vid rätt tillfälle. bit ner på den så blir det hårt vitt skum.

 

Okej, jag får testa det, då :) Men det vore roligt om det kunde bli väldigt mycket fradga, som jag har rabies typ. Raklödder kanske, haha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...