Gå till innehåll

Dear Hunter (8:50)


maxv

Recommended Posts

HAHAHA!! Snacka om att man fick en skratt attack! Det här var den roligaste amatör-filmen på länge ;) Ett stort plus framförallt till förtexterna, det kändes väldigt professionellt gjort och gav den rätta känslan :)

Sen var det väldigt bra inslag av snabbsplonings-effekter ni lagt till.

Den är heller aldrig seg! Totalt klockren!

 

Betyg: 5/5

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=00Bengtsson][citat=pinto]har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter?[/citat]

 

känd ja, men den är helt urusel! Jag förstår inte varför den är så känd för =/[/citat]

 

Kanske för att Deer Hunter fick 5 Oscar, att Robert de Niro och Christopher Walken är med och att gitarrmusiken är bra? Däremot så gjorde väl Michael Cimino inte någon mer bra film...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Deer Hunter vänder sig till vietnamkrig generationen, de gammla 40/50 tallisterna som i USA blev utlottade att tavärvning för att åka till vietnam och kriga.

 

De felsta som kom tillbaka var skadade inte bara fysiskt utan psykiskt.

 

Filmen som sådan visar hur arbetar klassens ungar fick dra det kortastråået och en heldel bler FUBAR i skallen (ie DeNiros karaktär om jag minnsrätt). Ja den är rätt seg om man är van vid summer no brainer action, men om man sitter igenom den med en vinare så är det en riktigt bra film.

 

Men dagens generationer som jag tillhör (född 1982) har svårt att relatera till den i sverige, finns nog många invandrare och 2:a genreationens invandrare som kan relatera till den filmen i sverige. Vi har ju tursamt nog varit förskonade krig i nästan 200år (vi var inte med i varken första eller andra världskriget, om vi inte räknar med de frivilliga i finska vinterkriget och i nazzarnas bataljon Viking).

 

verkar vara en kul film ni har gjort, ska se den så fort jag flyttat ner till lund (1:e sept yay jag är överlycklig) och får redigt bredband =)

 

Chris

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
[citat=pinto]har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter?[/citat]

 

nästan. filmen heter "deer hunter" (hjortjägare) Här står det "Dear" (kära, rara, gulliga, älskade,)

tack, du gjorde jobbet åt mig genom att påpeka det :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...