Gå till innehåll

Ljud från svenska polisscanners


pekivan

Recommended Posts

Hej.

 

Håller på med ett litet filmprojekt där jag behöver ljud från komradio och scanners på svenska och engelska. Har hittat lite...typ en ljudsnutt men behöver mer. Skulle behöva det klassiska sevektiva "pipet". Är det nån som vet vart man kan ladda ner sådana ljud??

 

Ni som vet det kan ju skriva ett kluftigt svar. Ha det bra!!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

de där var riktigt dåliga tycker jag... har några svenska comradio-ljud på datorn hemma som jag kan ladda upp, men jag sitter i skolan nu.. annars har www.independent.nu några, fast de verkar inte ligga uppe för tillfället.

 

Jag har för mig att det ska finnas nån länk som någon postat här på forumet men jag kan inte hitta den nu..

 

leta lite här eller sök på google.

 

Jag återkommer ikväll. :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

jag kan fortfarande inte hitta länken.. :(

 

men jag kan ladda upp den svenska klassiska "polismelodin".

 

 

EDIT: Såg nu när jag spelade upp ljudet att det tillhörde "Alc Ljuddesign AB" så jag sökte på det på google och fann ljudets "ursprung".

 

Här: http://www.alcljudprod.se/ljud.php

 

Många andra bra ljudeffekter också..

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt bra fynd lilla_farbrorn, men det är många länkar som är brutna. Endast de som innehåller å, ä eller ö eftersom att webbläsaren inte förstår och bara skriver frågetecken. Någon som vet hur man kan "lura" webbläsaren genom att skriva i den rätta adressen. För "%8" t ex blir ju bara "?" och likaså andra koder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...