Gå till innehåll

Utkast: Scarlett Island (1 sida)


Sam o Rai

Recommended Posts

Titel: Scarlett Island

Voodooversion: 1

 

Sam älskar Scarlett Johansson. Under en flygresa så råkar han vara på samma flyg som henne. Men planet kraschar på en öde ö och saker och ting spårar ur.

 

En dröm som min kompis hade. Han berättade allt för mig och vi skrev snabbt ner det här. Behöver utvecklas. Kan bli grymt bra. Vad tycker ni?

scarlett island.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det här ett skämt? Ärligt talat, lär dig skriva manus INNAN du skriver manus :D Vet att detta bara är typ "anteckningar" men ändå, du kunde skrivit lite mer detaljerat.

Idén tycker jag var (ÄR) dålig, det skulle behöva många ändringar för att få det någorlunda bra. KAN bli något, men då krävs det mer än drömmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det här ett skämt? Ärligt talat, lär dig skriva manus INNAN du skriver manus :D Vet att detta bara är typ "anteckningar" men ändå, du kunde skrivit lite mer detaljerat.

Idén tycker jag var (ÄR) dålig, det skulle behöva många ändringar för att få det någorlunda bra. KAN bli något, men då krävs det mer än drömmar.

 

 

Om man inte kan ta sig själv på allvar så driver man med gärna med andra. Ang. dokumnetet så var det inte ett manus utan ett synopsis.

 

Ägna gärna ett tag åt den här länken.

http://www.voodoofilm.org/filmskola/manus-dramaturgi/

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis som Team faggot säger så är detta bara ett synopsis.

 

Tack för kommentarerna. Vad är bra? Vad kan bli bättre? Är det något som är dåligt?

 

Tomtebo: Jag vet! Jag har blivit blessed. Jag drömmer jämt häftiga filmdrömmar, jag är som James Cameron.

 

/Sam

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis som Team faggot säger så är detta bara ett synopsis.

 

Tack för kommentarerna. Vad är bra? Vad kan bli bättre? Är det något som är dåligt?

 

Tomtebo: Jag vet! Jag har blivit blessed. Jag drömmer jämt häftiga filmdrömmar, jag är som James Cameron.

 

/Sam

 

Skrev du inte i ditt första inlägg att det var din kompis som drömt drömmen?

En dröm som min kompis hade. Han berättade allt för mig och vi skrev snabbt ner det här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Min första fråga skulle ha varit: "Vem ska spela Scarlett?" Men senare, när jag läste vidare kom jag fram till att det var onödigt att fråga... för denna film kommer aldrig bli gjord.

Förhoppningsvis kommer den att bli gjord. Måste bara slipa lite grann på storyn. Sen är det bara att skicka in manuset till någon producent som kan tänkas vara intresserad. Det ska nog bli bra. Självklart vill vi ha Scarlett i rollen som sig själv, även fast vi är medvetna om att det kan bli svårt.

 

Det kommer nog bli mycket arbete att bearbeta detta till en film som skall rädda sverige, det är nog ett som är säkert. Nåja, vad handlar filmen om?

Japp, mycket arbete.

 

Filmen handlar om en mans kamp mot sina känslor. En mans kamp för att skydda sitt revir mot infödingar och djur. Mycket äventyr och känslor.

 

Handlar även mot slutet av filmen om en mans kamp att rädda sina fru och son från en säker död. Det gör den sista scenen så tragikomisk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad som än har sagts här, så tycker jag att om Scarlett byts mod en uppgjord känd kvinna (film är trots allt inte riktigt), är det originellt nog att det kan bli bra.

 

Kan låta som en absurd idé, men om man tänker på helheten och hur det kan utvecklas (i alla fall hur jag skulle utveckla det), är det värt chansen att lägga ner tid på ett manus.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad som än har sagts här, så tycker jag att om Scarlett byts mod en uppgjord känd kvinna (film är trots allt inte riktigt), är det originellt nog att det kan bli bra.

 

Kan låta som en absurd idé, men om man tänker på helheten och hur det kan utvecklas (i alla fall hur jag skulle utveckla det), är det värt chansen att lägga ner tid på ett manus.

 

Lycka till.

 

Tack Taz. Du verkar veta vad du pratar om till skillnad från vissa andra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Efter att ha läst utkastet som liknar mest en tragedi baserad på konsekvensen av ett ögonblicks livslögn finns en del att önska.

 

Att en stjärna spelar sig själv som kärleksobjekt, våldtas, förnedras och begår slutligen självmord på en ö där den svarta lådan från flygplanet inte hittas är ... ett tveksamt koncept. Att stjärnas antagonist är en pilot som i läkarkvackandets namn försöker tvinga till sig stjärnan är en kopia på boken "The Collector" där den fjärilssamlande huvudkaraktären kidnappar sitt kärleksobjekt.

 

Således vill stjärnan tillbaka till sitt liv och piloten ha stjärnan i sitt liv. Bägge misslyckas nå sina mål och konsekvenserna är negativa för båda. Knappast en komedi i anslaget.

 

Blandningen av pratande råttor som i kockråttan Råttatouile med tragedi är kanske ovanligt på grund av filmtittares skäl.

 

Att skriva manuset lär ta sin bida tid och det är inte säkert att det blir roligare på vägen.

 

Idéer är inte skyddade och konceptet får ni gärna utveckla till manus helt själva...

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

haha. grym. precis så här ska en dröm vara!!

först tänkte jag: wow scarlet, sen, grym snubbe, äcklig jävel, humor, så dåligt så det blir bra. sen kom slutet, lol.

jag tycker nig ska göra den precis som den är. alla filmer behöver ju inte vara superseiösa. aldrig hört talas om trickfilm och animationer. jag kan tänka mig, stillbilder elelr filmklipp på scarlett iknlippta i after effects. pratbubblor eller pålagda dialoger. det finns inga regler för hur sjuka drömmar kan vara. ut och filma!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...