Gå till innehåll

snöskydd till camera


klarar

Recommended Posts

Hej svejs! jag har sökt lite på forumet för att få fram nått om hur man kan göra ett smidigt snöskydd till kameran. men de jag har fått fram e att de kan bli kondens om man t ex tar en plastpåse på osv.

 

Är det någon som har erfarenhet av dehär lr ideer på hur jag kan göra ett snöskydd utan att det ska bli kondens. Finns det kanske å köpa någon stans!

 

Tack för era svar mvh klarar

Länk till kommentar
Share on other sites

Kondens blir det när man tar ut kameran från ett varmt rum till kallt eller tvärtom. I vintras när jag kollade mycket bandy pratade jag med en tidningsfotograf och frågade honom om just kondensen. Han sa, stoppa ner kameran i sin väska och ta ut den. När kameran är ordentligt genomkall, ta fram den och fotografera. När det är dags att gå in, stoppa ner den i väskan igen och ta inte fram den igen förän kameran är varm igen.

 

Skulle tro att en plastpåse inte förändrar situationen för stycket ovan. Men, om det är ständigt under nollan är väl inte snön blöt utan det borde gå lika bra med en tygpåse om man inte vill att stänker snö på kameran?

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle tro att en plastpåse inte förändrar situationen för stycket ovan. Men, om det är ständigt under nollan är väl inte snön blöt utan det borde gå lika bra med en tygpåse om man inte vill att stänker snö på kameran?

 

det där med tygpåsen va inte alls dumt! ska testa det. nu ska det bara komma snö nån jävla gång! =)

 

Tack för ALLA svar mvh klarar

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...