Gå till innehåll

Hur gör jag rök i After Effects?


swempa

Recommended Posts

du införskaffar dig trapcodes plugin som går under namnet particle, finns en väldigt fin dema att ladda hem på deras hemsida. http://www.trapcode.com

 

när du väl har kommit så långt, så lägger du ett nytt lager i ae, tillför particleffekten. går in i inställningarna, ändrar till smokelet och därifrån sitter du och justerar effekterna tills du får en fin smooth rök. simple as that.

 

trapcodes effekter ser jag för övrigt som ett måste att ha om du vill leka mer avancerat i ae, mitt bästa köp någonsin.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan självklart testa trapcodes plug-in men du kanske vill spara pengar och då kan du lika gärna göra det i particle playground, som redan finns i AE - inte lika avancerat dock, men det funkar.

 

Sedan finns det ju också stock-footage på detonationfilms.com som du kan använda.

 

Söktips på google: Creating smoke in Particle Playground After Effects

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jag skulle vilja göra rök i Adobe After Effects. Jag är helt nybörjare på AE och kan ingenting, skulle vilja lära mig mycket så därför börjar jag med att fråga hur man gör rök. Förklara gärna på ett lugnt sätt så att jag förstår.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...