Gå till innehåll

Filma i värme?


00Bengtsson

Recommended Posts

Hej! Jag ska ner och filma några klipp från Maspalomas öknen på kanarieöarna nästa vecka, men jag undrar över hur jag bäst skyddar kameran från sand och värme? (Det kan blåsa ganska friskt där ibland). Jag vet inte heller om man ska ha typ någon parasol eller nåt för att inte solen ska blända linsen.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

En gång när frågan om extremtemperaturer var uppe på forumet (om kyla) blev jag nyfiken och ringde sony. De hade inga synpunkter om temperaturer om kyla men tyckte att mer än 60 grader celcius är för varmt för deras produkter. Jag tvivlar på att det blir så varmt på kanarieöarna.

 

Då är det nog eländigare med sand. Jag har en gammal analog pocketkamera som blev bara skit i Tunisien. Alla bilderna blev repiga efter den resan. Sanden letade sig in obönhörligen fast kameran låg i sin väska och aldrig användes i öknen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]60 grader celcius är för varmt för deras produkter. Jag tvivlar på att det blir så varmt på kanarieöarna.[/citat]

luften blir ju inte så varm, men kameran kan ju helt klart bli det om du lämnar den i solen. jag har själv filmat en hel del på kanarieöarna och självklart ska du ha med ett parasoll. fast för linsens skull? om du tänker filma rakt in i solen vill du knappast ha ett parasoll i vägen ;-) och tänker du inte filma in i solen träffar ju inte solen ccd'n ändå. ett vanligt motljusskydd kan ju vara bra dock, precis som det är soliga dagar i sverige eller var som helst.

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...