Gå till innehåll

Filmmusiksprogram


carbe

Recommended Posts

Finns det något billigt/gratis program som man kan göra egen filmmusik i? T.ex. att man klickar på knappar och så kommer det toner och så får man komponera sin egen melodi? Finns det något liknande eller i alla fall någpt sådant program?

 

/Carbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns det något billigt/gratis program som man kan göra egen filmmusik i? T.ex. att man klickar på knappar och så kommer det toner och så får man komponera sin egen melodi? Finns det något liknande eller i alla fall någpt sådant program?

 

/Carbe

 

 

MAGIX Music Maker 11 deluxe (699 kr) är ett bra billigt program som jag själv har fast jag vet inte hur man gör det som du vill göra.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Det billigaste sättet jag kan komma på är att införsskaffa FL Studio och video player plugin till det. Om Magix klarar vst så är det billigare. Sedan kan du kanske hitta många bra gratis soundfonts som du kan köra i någon eventuell gratis vst-sampler (jag kommer inte på någon just nu).

För att kunna hjälpa med vilka instrument du behöver så behöver jag först din definition av filmmusik. Är det orkester? Techno? Jazz? Ethno? Blandning? Det borde inte vara så svårt att hitta de soundfonts du behöver om du hittar en sida med gratis soundfonts.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...