Gå till innehåll

Näsblod


Recommended Posts

det enklaste måste väl nästan vara att ha en skådespelare som blöder näseblod väldigt lätt (vilket många gör). då kan det ju räcka att skrapa lite med nått vasst bara precis innan det filmas, eftersom det också läker väldigt fort.

nu tror jag väl inte att nån skådespelare skulle föredra den här metoden men det var den "enklaste" jag kom på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Annars tar ni hushållspapper eller något annat med bra uppsugningsförmåga och klipper eller river av en liten bit.

Biten skrynklar ni ihop.

Sen tar ni och blandar till antingen vanligt fejk-blod med vatten eftersom det brukar vara ganska fast eller så färgar ni vatten rött.

Ni tar biten (hushållspappersbiten eller vad det nu är) och doppar det i väldigt lätt eller droppar lite av erat fejk-blod på, sen är det bara att lägga biten precis vid näshålan och låta fejk-blodet droppa ner.

Sen kan ju skådespelaren bara blåsa lite med näsan och biten trillar ut.

 

När jag sa att man kunde blanda färg med vatten menar jag ju givetvis inte riktig målarfärg utan kanske karamellfärg.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hähä, en knogmacka med extra pålägg(ning) är både god & nyttig ;-)

 

Seriositet åsido, jag vet inte hur din scen ser ut eller är uppbyggd, men om det inte är bildmässigt helt fel eller tillåmä omöjligt, så tycker jag oftast att scener på nyllen efter en närande käftsmäll brukar vara mer effektfulla filmade lätt från sidan istället för rakt framifrån för djupet i bildens skull!

Inte precis en works-every-time, men när den väl funkar brukar det vara väldigt effektfullt...& underlättar fett för att gömma sladdar & ilskna snorbusar ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...