Gå till innehåll

A robot with some big guns..


MovieMaker

Recommended Posts

Guten Abend!

 

Vid sidan av mitt projekt att modellera ett rum i 3D, som finns i en annan tråd, övar jag självklart på mycke annat i 3D:ns värld. Ikväll var de dags att börja modellera en robot som jag planerar (inte helt säkert än men förhoppningsvis) att använda i en stillbild snart nog.

 

Lägger upp lite bilder här bara för att visa lite vad man pysslar med. Har ingen annan här i närheten som är de minsta intresserad ;)

 

 

PS. Jag vet att roboten i nuläget omöjligt kan stå upp eftersom han blir ganska framtung. Men de ska modifieras under morgondagen. Allt kan inte ske på en gång. Så lördagens schema är: Balans, många fler vapen samt fira födelsedag. mm.. vicken lördag de kommer bli..

Bild_1.jpg

Bild_2.jpg

Bild_3.jpg

Bild_4.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Så långt har jag inte tänkt än. Övar o nöter mest modellering nu men när jag väl börjar på texturer så lutar de åt cartoon på denna. Har hittat några snygga referensbilder på snygga cartoonstilar online som jag tror skulle kunna passa denna..

 

Jag ska precis börja med lite 3d max.....tror jag, så jag surfar runt och kollar in lite av varje. Ser sjukt kul ut, hur lång tid tig den att göra så långt?

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm.. Svår fråga, satt o kollade på Alien samtidigt - så vi säger väl att de tog ungefär en Alienfilm lång tid.. ^^

 

Okej, det ger en mig en hyfsad bild i alla fall.

 

Har kollat runt lite till, det blir förmodligen 3D max för min del. Ska bli skitkul :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har kollat runt lite till, det blir förmodligen 3D max för min del. Ska bli skitkul :-)

 

Ja, frågan är alltid: vilket program ska jag använda. :P

Testade testversioner av 3Ds max, Blender (full version självklart eftersom det är ett gratisprogram) och Maya inna jag slutligen valde Maya. Anledningen till de var nog att jag gillade dess UI bättre än 3Ds maxs samt att OM man nu skulle vilja plugga 3D i Sverige så är Maya de vanligaste.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, frågan är alltid: vilket program ska jag använda. :P

Testade testversioner av 3Ds max, Blender (full version självklart eftersom det är ett gratisprogram) och Maya inna jag slutligen valde Maya. Anledningen till de var nog att jag gillade dess UI bättre än 3Ds maxs samt att OM man nu skulle vilja plugga 3D i Sverige så är Maya de vanligaste.

 

 

Ja jag har förstått att det är det som de lär ut på skolorna. Men det verkar finnas mest tuts på 3d max? eller har jag fattat fel?

 

Jag kommer nog aldrig plugga, utan vill jobba med det programmet som har bäst tuts på nätet, det brukar gå snabbast att lära upp sig då :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja jag har förstått att det är det som de lär ut på skolorna. Men det verkar finnas mest tuts på 3d max? eller har jag fattat fel?

 

Jag kommer nog aldrig plugga, utan vill jobba med det programmet som har bäst tuts på nätet, det brukar gå snabbast att lära upp sig då :-)

 

Mest tutorials finns nog till Blender då de är gratis ;)

 

Men sök på youtube så hittar du massor, har inte sök på Max, bara de andra 2, men de finns nog till Max också..

Länk till kommentar
Share on other sites

Mest tutorials finns nog till Blender då de är gratis ;)

 

Men sök på youtube så hittar du massor, har inte sök på Max, bara de andra 2, men de finns nog till Max också..

 

okej :-)

 

Du, villken är den bästa nybörjar tutten du vet? Och var finns den?

Länk till kommentar
Share on other sites

okej :-)

 

Du, villken är den bästa nybörjar tutten du vet? Och var finns den?

 

Basic traingin kit från den här sidan skulle jag tro: http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/index.php Kostar en slant men de finns en hel del bra tutorials där.

 

Annars lärde jag mig mycket i början när jag satt med Blender o alla deras tutorials från http://www.blender.org

Länk till kommentar
Share on other sites

När jag la upp de där bilderna hade jag inte kopierat lemmarna till vänster sida. Så ja, han kan gå nu. ^^

 

Bilden nedan är den senaste bilden jag har på honom. En hel del ändringar har skett men har ingen nyare rendering på honom o är för slö för att öppna programmet nu. Kom precis hem från jobbet..

robot with backdrop.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

När jag la upp de där bilderna hade jag inte kopierat lemmarna till vänster sida. Så ja, han kan gå nu. ^^

 

Bilden nedan är den senaste bilden jag har på honom. En hel del ändringar har skett men har ingen nyare rendering på honom o är för slö för att öppna programmet nu. Kom precis hem från jobbet..

 

 

Snyggt, Ska du börja göra en walk cycle? eller vad det heter.

 

Jag har laddat ner maya och testar för fulla muggar, många nya knappar må jag säga. Svårt svårt :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...