Gå till innehåll

Frågor angående Steadicam?


cruise

Recommended Posts

Tjena!

 

Har lite frågor angående steadicam som jag skulle vara intresserad av att få svar på.

 

Finns det ngt ställe där man kan hitta beg. steadicam prylar, typ västar och armar?

 

Sedan undrar jag vad det finns för olika utbildningar som man kan gå för mig som skulle vilja bli steadicam operatör?

 

Finns det ngn i Växjö-trakten som håller på med detta?

 

Tack så jättemycket på förhand!

 

mvh//

Cruise/Erik

Länk till kommentar
Share on other sites

det finns egentligen bara en bra utbildning i sverige för steadicam och den anordnas av dramatiska institutet, eller utbildning och utbildning. det är en mycket intensiv kurs på några dagar. kursen ger otroligt mycket.

läs mer på: http://www.draminst.se/kurser/

 

att köpa egna steadiprylar känns måttligt onödigt, när du behöver dom så hyr du dom från ställen såsom ljud&bildmedia.

annars kan du enkelt bygga en enkel anordning själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=teo]

 

att köpa egna steadiprylar känns måttligt onödigt, när du behöver dom så hyr du dom från ställen såsom ljud&bildmedia.

annars kan du enkelt bygga en enkel anordning själv.[/citat]

 

Ska man bli en bra steadioperatör måste du ha egna prylar - det går inte att gå kurs ett par dagar och tro att man kan sedan. Det kräver oerhört mycket träning om man ska bli duktig.

 

Däremot ska man gå på worksshops, så att man lär sig tekniken och sedan träna av bara satan. Är man flitig, så blir man duktig, och då finns det mycket jobb och bra pengar!

 

Du kan (absolut) inte bygga utrustning själv, om du vill bli en proffesionell operatör! Köp begagnad!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...