Gå till innehåll

Bästa tv serien nånsin!


Headman

Recommended Posts

Ok, så här är det!! Den bästa serien är: Battlestar Galactica. Har även hört att det ska komma en Spinoff på denna serie: "Caprica". Får se om den håller måttet.

 

Andra fruktansvärt bra serier är: Heroes, Supernatural, The X-Files, Lost, Stargate - Atlantis, Prison Break, The 4400, Ghost Hunters, Eureka, Star Trek - Enterprise, Star Trek - Voyager........

 

Sedan får man absolut inte glömma klassiker såsom: "V", The Tripods mm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har sett 2 avsnitt av Battlestar Galactica och dom är fruktansvärt sega.. orkar verkligen inte sätta mig ner och se nästa avsnitt.

 

Då hoppas jag verkligen att det var de 2 första avsnitten du såg och inte bara två avsnitt mitt i serien......

 

Jag kan förstå att folk tycker att den är seg och händelselös, men jag lovar att när man väl sett ett antal avsnitt (mer än 2) så går det bara inte att slita sig. Serien bygger mycket på karaktärerna, relationerna mellan dessa och de svåra val man kan utsättas för i kritiska situationer. Så de som vill se renodlad sci-fi, för nog ta och tänka om. Man slipper mycket av teknobabblet som man ser i andra liknande serier.

 

Men jag måste nog säga att stridsscenerna i rymden är det absolut bästa jag sett. Sättet det hela är filmat på, med inzoomningar på skepp som flyger förbi och skakig kamera, får det hela att verkar dokumentärt, inte fiktion. "Saving private ryan goes to space".................;)

 

Nä för de som vill se lite mera djup än bara renodlad sci-fi, kan jag lugnt rekomendera Battlestar Galactica. För alla er som undrar så är det givetvis nyinspelningen jag menar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Scrubs (de två första säsongerna) skitroligt helt enkelt

Heroes har sett de första avsnitten och hittills har det varit sjukt bra ju

Farscape, en av de mest underskattade Sci-fi serierna. Grymt snygg och coolt upplägg.

Futurama

Coupling, brittisk komediserie som liknar vänner fast MYCKET roligare och med mer relations och sexskämt.

Band of brothers är något av de bästa jag sett och platsar därflr på listan.

Länk till kommentar
Share on other sites

man får ju himla mycke information om tv serier man inte har sett och det e ju kul, Farscape lätt intressant, vad handlar det om? är själv lite av ett sci-fi fan har hela tv serien Arkiv x på dvd (52 dvd skivor :p) som jag lyckas titta igenom. och David Duckovny som spelar Fox Mulder har sagt att en sista säsong kan ske för att ge serien ett bra slut!

//Johannes

Länk till kommentar
Share on other sites

såna här "lista alla dina favvo..."-trådar eller "vilken ... använder du?"-trådar känns mer och mer trista ju fler som dyker upp, men för att inte dra ner stämningen och för att faktiskt ingen nämnt den så måste man ju dra till med...

 

Mystery Science Theater 3000!

http://video.download.com/i/dl/vdl/media/image/77/74/1/17477_320x240.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag växte ju upp med "Macahans", Luke Macahan var min första kärlek. Jag, syrran och en granntjej spelade upp några av scenerna på vår gräsmatta. Men vi låtsas-kysstes bara :-)...(Det var ett tält inblandat också)

 

Sen kom "V". Det var ju egentligen ännu bättre. Jag minns skräcken när Diana svalde marsvinet i slutscenen i första avsnittet.

 

Och sedan så var det "Nord & Syd", den stora frågan bland jag själv och mina kompisar (alla flickor i 11 års åldern) var vem som var snyggast av Orry Main och George Hazard? Tror jag kom fram till att det var den andra av dom. "Dirty Dancing" kan dock ha ändrat på den saken....

 

"Modedockorna" måste ju ha suttit ännu djupare spår. Say no more...Jag och min kompis Ellinor sörjde när dom la ner den efter fyra månader! Någon som vet om den finns på dvd?

 

"Zorro", "Äventyr i Singapore", "Den vita stenen", "Guldapans hemlighet", "Miami Vice", "A-team", "Prinsessan Daisy", "Det lilla huset på prärien", "21 Jump Street", "Fame", "Ponnyexpressen", "Cagney & Lacey", "Booker", "Unga Åklagare" (med Sarah Jessica Parker "vilken j-a sk.." - Men jag är äldre nu ju!!), "Den andra chansen" (med Jennifer Lopez).....

 

Måste säga att "Vem dömer Amy?" har blivit en favorit. Finns det ingen fler som tycker det? "Twin Peaks" är bäst hittills, men jag kan ha ändrat mig om några dagar. "Twilight Zone" mår jag fortfarande dåligt av (På riktigt alltså). "Seinfeld" är delad etta alt. tvåa.

 

Det fanns en svensk serie som hette "Blueprint", någon som minns den? "Rapport till himmlen" - bästa svenska tv-serie enligt mig.

 

Jag fullkomligt älskade "Våra värsta år"! (Men Beverly Hills och Melrose Place gillade man ju också, hjälp!! + Dallas, Falcon Crest och Dynastin...men det finns inga bevis för det) Jag var väldigt ung!...och utbudet var inte lika stort då.....Visst var det lite konstigt att den där vithåriga gubben i "Mission Impossible", såg likadan ut i båda tv-serierna?

 

"Törnfåglarna", och åhhh...Är det någon som minns "Håll drömmen levande"? Den var i tre delar, handlade om Emma Harte, Anthony Hopkins var med. Och den där serien om kvinnan som blev halvt uppäten av krokodiler och kom tillbaka som supermodell och hämnades på alla. Det var tider det!

 

"Vänner", "Ally McBeal", "Galen i dig", "Sex and the City", "Frasier" och i NUTID, allra bäst: Br. "The Office" (Har just upptäckt den)

 

Oops, jag glömde "Bankok Hilton", och "Hulken"!! "Simpsons" och "South Park" - sorry! Konstigt att ingen nämnt "Taken"? Supersuperbra serie ju!

 

Jag måste sluta nu, ska titta på tv.....

 

Herregud, jag glömde "Röd Snö", jag är ju helt livsfarlig här....Förlåt Tomas Von Brömssen...." - Jag säger bara...Usch!"

 

Och Solstollarna! (Jag var ung, jag förstod inte)

Länk till kommentar
Share on other sites

Sen kom "V". Det var ju egentligen ännu bättre. Jag minns skräcken när Diana svalde marsvinet i slutscenen i första avsnittet.

den bilden etsade verkligen fast sig i skallen när man såg den. eller tungan, och framförallt första gången masken revs av. Nu blev jag sugen att köpa dvd-boxen.

 

"Guldapans hemlighet"

Önskar man kunde se om den, har några små minnen från första avsnittet av en gorilla med ordentliga gaddar och någon som blir skjuten och flyter nedför strömmen i en flod, men jag kommer ihåg att jag fick mardrömmar. :D

 

Visst var det lite konstigt att den där vithåriga gubben i "Mission Impossible", såg likadan ut i båda tv-serierna?

det är inte bara jag som tänkt så alltså.

 

allra bäst: Br. "The Office" (Har just upptäckt den)

 

Herregud, jag glömde "Röd Snö", jag är ju helt livsfarlig här....Förlåt Tomas Von Brömssen...." - Jag säger bara...Usch!"

Den var grym också.

 

 

nån här förresten som minns Skrivklådan med Staffan & Bengt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Då hoppas jag verkligen att det var de 2 första avsnitten du såg och inte bara två avsnitt mitt i serien......

 

Jag kan förstå att folk tycker att den är seg och händelselös, men jag lovar att när man väl sett ett antal avsnitt (mer än 2) så går det bara inte att slita sig. Serien bygger mycket på karaktärerna, relationerna mellan dessa och de svåra val man kan utsättas för i kritiska situationer. Så de som vill se renodlad sci-fi, för nog ta och tänka om. Man slipper mycket av teknobabblet som man ser i andra liknande serier.

 

Men jag måste nog säga att stridsscenerna i rymden är det absolut bästa jag sett. Sättet det hela är filmat på, med inzoomningar på skepp som flyger förbi och skakig kamera, får det hela att verkar dokumentärt, inte fiktion. "Saving private ryan goes to space".................;)

 

Nä för de som vill se lite mera djup än bara renodlad sci-fi, kan jag lugnt rekomendera Battlestar Galactica. För alla er som undrar så är det givetvis nyinspelningen jag menar.

 

 

Nu är jag fast :) hade sett två pilot avsnitt. Inte alls samma som de riktiga avsnitten. Jag är fast nu iaf. Är på avsnitt s1e10 nu

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är jag fast :) hade sett två pilot avsnitt. Inte alls samma som de riktiga avsnitten. Jag är fast nu iaf. Är på avsnitt s1e10 nu

 

Hehe....told you so!! ;)

 

Jag köpte miniserien på discshop för 119:- efter att ha sett ett halvt avsnitt på tv, sedan köptes det hela säsong 1 och nyligen säsong 2........kan inte vänta tills säsong 3 kommer ut.

 

Såg att någon nämnde "Taken". Tyckte att den serien var helt ok, fast samtidigt känns det som om det hela kunde ha blivit mycket bättre. Den känns alldeles för snäll på något sätt.

 

När vi ändå är inne och rör vid ämnet "miniserier" kan ju även "From Earth to the Moon" tas upp. Faktiskt en förbannat bra serie som håller samma klass som "Band of Brothers".....fast i rymden då.......??

Länk till kommentar
Share on other sites

Taken såg jag förra helgen i ett privat litet 15H marathon. Och den var riktigt bra. Det blir lite tv-såpa känsla när man följt släktlinjer i 3 generationer, men samtidigt lyckades det aldrig bli riktigt repetivt eller förutsägbart... lite långdraget slut bara och jag är inte riktigt överförtjust i Dakota Fanning... Det är lite "Närkontakt av..." över den. men för 25 kr, eller, jag tror nästan det var det halva efter studentrabatten, så var det värt pengarna;) Extramaterialet gav inte alls så mycket dock:(

 

Mystery Science Theater 3000 blev väl jobbig eftersom jag faktiskt var intresserad av filmerna dom visade. Så jag blev bara irriterad av kommentarerna... Men visst, om dom visar en film jag redan sett några gånger så kan det ju vara kul...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

JÄ! alla Heroes-torskar som jag själv. Har ni sett E20, bästa avsnittet! Nästan så att man känner hur man åldras bara för att man väntar på e21..

 

vet inte ens varför jag jag gillar heroes så mycket :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...