Gå till innehåll

Tutorial - Hur man döljer ansikten i Premiere Pro


Rogge

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har för första gången provat att göra en videotutorial. Jag valde ett ämne som dyker upp här ibland och visar här hur man döljer ett ansikte i Premiere Pro. Denna tutorial är 5.29 lång och är 8MB stor. Jag hoppas att någon har nytta av den! :)

 

Hittas här: Tutorial - Hur man döljer ansikten i Premiere Pro

 

EDIT:

Nu har jag en egen sida den ligger på och du kan välja att antingen ladda ner den till din dator eller se den på en gång som strömmande video. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det verkar inte gå att läsa tutorial-filen. Var snäll och kolla och säg vilket format den ligger i.

Länken går till en .zip-fil som innehåller en readme samt en .zip-fil där själva tutorialen ligger i. I readmefilen står det att tutorialen är i Flashformat samt att man behöver Macromedia Flashplayer installerat samt länk till Macromedia Flashplayer om man behöver ladda ner den. Där står också hur man startar tutorialen. Macromedia Flashplayer är helt gratis. :)

 

För att tutorialen skall starta krävs det att du packar upp .zip-filen Dölja_Ansikte.zip. Den går alltså inte att starta direkt ifrån .zip-filen.

Länk till kommentar
Share on other sites

e93mw:

Kul att den kom till användning! Jo, jag har funderat på att göra fler tutorials, det gäller bara att hitta vad man skall visa så att så många som möjligt får användning av dom. Jag håller ögon öppna på forumet så länge. Några förslag mottages gärna!

 

Max_H:

Tack så mycket Max!

 

Till alla andra:

Nu finns tutorialen att se både som strömmande video och tillgänglig för nedladdning så att man kan se den direkt från sin dator utan att behöva vara uppkopplad för er som har modem. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

jag kan inte ladda ner den!!!!

jag blir så less, jag som värkligen vill se den

Jag provade precis och det fungerar iaf här utan problem. :)

 

Vad är det som händer när du försöker ladda ner den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra initiativ. Och bra genomfört, informativt och lätt förståeligt tyckte jag. Skulle vara kul om du orkade göra mer. Sånt här är väldigt bra för nybörjare.

 

Sidorspår: Hur är det egentligt, hur ser Adobe (i det här fallet) på att man gör handledningar till deras program? Är det ok för dem, eller har de inget att säga till om kanske?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle inte kunna tänka mig att det skulle krävas något extra tillstånd. Det finns ju hundratals tutorials på internet.

 

Vill också passa på att tipsa om CreativeCow.net (för er som mot all förmodan missat denna site) där det finns grymt många lärorika tutorials komponerade på samma sett som Rogges. Det tar inte lång stund innan man hittar sin favorit-författare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är absolut OK för Adobe. Så länge man inte använder sig material som Adobe "äger". Exempelvis så får man inte göra tutorials med det material som finns på Adobes bifogade Total Training skivor. Av samma rättighets-anledning får man inte filma de seminarier som Adobe håller och sedan publicera dom på webben.

 

I övrigt: Kör på, men se till i ni har rättighet att använda materialet. Dom enda som möjligen blir sura är dom utbildningsföretag som finns... ;)

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra initiativ. Och bra genomfört, informativt och lätt förståeligt tyckte jag. Skulle vara kul om du orkade göra mer. Sånt här är väldigt bra för nybörjare.

Tackar!

 

Jo, det kommer mer men jag har lite problem med rethosta och skall till läkaren med det nästa vecka, sen så skall det komma mer. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
:) hej och hå igen. Var ett tag sen du laddade upp något nytt, är det tängt att du ska det eller är du färdig? Längtar ifall det kommer! :)

Jo, det är tänkt att det skall komma mer. Det har kommit andra saker emellan hela tiden så jag har inte haft tid över att göra något mer, tyvärr. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...