Gå till innehåll

Sämsta filmen...


maxv

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

P.g.a att tråden är såå lång så hinner jag inte läsa igenom men de absolut sämsta film jag sett är virus, en b-rulle om ett flygplan där alla passagerare är smittade av nån sjukdom och inte får landa.

 

Jag såg den flera kvällar i rad i ca 15minutersperioder och slutet var så värdelöst så jag slog igång den en kväll och hittade inte var jag var. Jag hade alltså sett klart den utan att komma ihåg det för den SÖG!

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller inte de flesta Amerikanska-College komedi filmer lika lågkvalite?

Håller i mångt & mycket mä, men vad hade livet varit utan exempelvis Porky´s, Van The Man eller Not Another Teen Movie? :D

 

Nu ska jag generalisera riktigt här... Alla filmer med Josh Hartnett är skräp. (J Hartnett är med i Sin City som The Man)

Bränn hädaren! (obs: ej att taga bokstavligt *socialstyrelsen*)

 

Seriöst, Sin City platsar lätt & ledigt in med bla Dark City, Butterfly Effect, The Cell & Cube som en av dom bästa filmer jag sett i hela mitt liv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om att DC slutet på Butterfly Effect är mycket bättre. Men när jag såg den första gången på bio var jag glad att den slutade lyckligt. Jag tror inte jag pallat med ett tragiskt slut just då, kanske var extra känslig den dan. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om Butterfly Effect:

 

 

 

-------------****SPOILER****------------------------------------

 

 

 

Har jag rätt nu...?

 

Bioversion = Evan åker tillbaka i tiden och gör så att Kayleigh och han aldrig känner varandra, och så passerar de varandra i storstaden i slutet!

 

DVD = Evan stryper sig själv med navelsträngen i magen? "You were not ment to be"?

 

 

 

----------------****SLUT PÅ SPOILER****---------------------------

 

 

Jag tycker iaf (om min teori stämmer) att Bioversionen är bättre än Directors Cut versionen på DVDn. Jag verkar vara den enda som tycker det:) Visserligen så såg jag bioversionen först så det skulle kunna bidra till den goda känslan, men jag tyckte liksom att det var sorgligare på nåt sätt, mer känsla. berörde mig mer.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

"Terror in the midnight sun"

...en svensk-amerikansk rymdmonsterfilm från 1959

den är faktiskt inte så dum att se på, lite seg ibland kanske men annars så dålig att den blir rolig

 

(filmen utspelas vintertid :) så man får inte se alltför mycket midnattssol)

Länk till kommentar
Share on other sites

även kallad Rymdinvasion i Lappland ;)

 

Nä, som sagt... den var inge vidare... men sämsta filmen någonsin? då har ni inget perspektiv på det hela...

Sämsta filmen jag har sett...

(jag ser alldeles för lite filmer :))

Länk till kommentar
Share on other sites

NEEEEEEEEEEj. Huuuur kan du tycka så? Ge mig en motivering. =)

 

Haha, visste att någon skulle reagera på det.

 

Tycker iaf att den är så grymt tråkig igenom hela filmen. Jag fick värkligen kämpa mig igenom den och ångrade att jag köpte den. Kan anta att den är roligare om man ser den med många kompisar och trissar upp varandra till skratt, men jag tyckte iaf. när jag såg den att den var grymt tråkig och överdriven. Men som sagt, alla har olika smak :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, visste att någon skulle reagera på det.

 

Tycker iaf att den är så grymt tråkig igenom hela filmen. Jag fick värkligen kämpa mig igenom den och ångrade att jag köpte den. Kan anta att den är roligare om man ser den med många kompisar och trissar upp varandra till skratt, men jag tyckte iaf. när jag såg den att den var grymt tråkig och överdriven. Men som sagt, alla har olika smak :)

vill du bli av med den kan jag adoptera den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Terminator 2.

 

Det är robotar som slåss, lite väl barnsligt. Kunde dom inte komma på något mer verkligtt?

 

NEEJ, du tycker fel ;). Själv älskar jag den, varför måste en film va så verklig?

Okej robotar... kanske lite barnsligt kan jag hålla med om men roligt att se på ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

knodel: har svårt att ta argumentet på allvar... för om verklig film = bra film så skulle ju inte heller flera av mina favoriter kvalificera... betyder detta att Braindead inte är bra för att det är en zombie-film och zombie's inte är verkliga?

 

Eller ska man klanka ner på Dunderklumpen för att hela idén med verkligt folk som springer omkring bland tecknat är befängd? Eller är Ägget är Löst värdelöst för att Gösta Ekman fastnar i sjön i ett helt år och lever på plankton som han silar fram med sjögräs mellan tänderna och blir kompis med en ål?

 

Jag vet inte hur det är med dig, men själv så älskar jag när filmare tar det löjliga på allvar.

 

Jag älskar den barnsliga fantasin i Luc Bessons filmer, den naiva förundelsen hos Miyazaki, de LSD-trippade svängningarna med Satoshi Kon, den totalt vrickade humorn av Koshi Rikudo, det otänkbara men jordnära i Spielbergs produktioner, det översvulstiga i James Camerons och Peter Jackssons blockbusters, mardrömmarna från David Lynch...

 

Jag kan godta det mesta när folk dömmer ut en film, men att göra det för att den skulle vara "overklig" kan jag inte ta på allvar. Tänk på att film i sig är bara bilder som vi ser som rörliga... som en boktitel antyder... det är "24 lögner per sekund"...

 

För mig är allt jag kräver av en film att den ger mig en medveten upplevelse. Jag bryr mig inte om om det är en skrämmande eller feel good-stämmning som den lämnar mig med.

 

Men visst, är Dogma 95 allt man kan godta från en film så får det väl vara så... känns bara så tråkigt... Inte för att Dogma skulle vara dåligt, tvärtom, Dogma låter som ett roligt koncept. Det är bara att jag föredrar mångfalden för annars skulle jag inte ha sett mina nuvarande favoritfilmer. Det känns som att folk som dömmer ut en film för att den är "overklig" har missat halva poängen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis. Om man inte kan erkänna filmen som sin egen verklighet så bör man inte se på film. Midgård finns, dinosaurier finns, T-1000 finns. Lär er se det och ni har mycket roligare.

 

Logiska luckor däremot...

 

Dogma förresten. Trier ville väl att filmer skulle vara så "sanna" som möjligt, och hittade därför på dogmaprylen. Men det enda som är sant ifråga om filmer är väl ändå bara de KÄNSLOR som publiken upplever när dom ser filmen? Där finns det ENDA sanna. Själva filmen kan i sig inte vara mer eller mindre sann. Typ.

 

För övrigt är Naked Space en riktig kalikon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Braindead är blodig, overklig och Peter jackson är hårig. Nee, men det blir liite svårt att ta på allvar då, är filmerna äns bra? ;)

Min klasskamrat spydde nästan när han såg Braindead.. Evil Ed är dock en bra film. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...