Gå till innehåll

Länkar till masker, smink, blod, vapen, kläder mm


g0tte

Recommended Posts

  • 5 månader senare...

Eftersom jag inte bor i Stockholm så har jag ingen bra koll på vilka butiker som finns där. Men här i Västerås så har ATR en butik där man kan köpa smink mm.

http://www.atr.nu

Man kan också köpa via postorder.

 

Det är mycket möjligt att dom har en butik i Stockholm också, du kan ju alltid ringa och fråga.

 

Hoppas det kan vara till hjälp.

 

 

//Robin

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Nej, dem skjuter blanka skott. Alltså det låter och rör sig som på ett riktigt men det kmr ingen kula i fråga. Kan dock vara farligt på extremt nära håll. ^^

 

Men är dom lagliga att importera? Dom som handlat funkar dom bra en längre tid? Så det inte är skräp dom säljer. För det finns väl ingenstans i Sverige som säljer liknande pickor?

Länk till kommentar
Share on other sites

Men är dom lagliga att importera? Dom som handlat funkar dom bra en längre tid? Så det inte är skräp dom säljer. För det finns väl ingenstans i Sverige som säljer liknande pickor?

Tyvärr inte - det krävs licens på sådana vapen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är alldeles, alldeles för svårt. En bekant till mig konstaterade efter att han slitit i över ett halvår för att få sin licens för vad som faktiskt bara är en glorifierad knallpulverpistol att det hade tagit lika lång tid fast mindre krångel att skaffa en riktig pistol...

Heja Förmyndar-Sverige.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är alldeles, alldeles för svårt. En bekant till mig konstaterade efter att han slitit i över ett halvår för att få sin licens för vad som faktiskt bara är en glorifierad knallpulverpistol att det hade tagit lika lång tid fast mindre krångel att skaffa en riktig pistol...

Heja Förmyndar-Sverige.

 

Det är nog enklast att köpa en luftpistol eller softairgun med blowback funktion helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

asgrymt, sitter och kollar igenom sida efter sida. tack er som har postat länkar. återkommer när och om jag har någon att komma med. skulle iofs vilja säga att vill men ha historiska kläder mm så brukar de flesta lokala museer eller länsmuseer har uthyrning och ofta platser i deras lokaler som passar för inspelning. massa begagnade konstiga saker och annat gammalt guld de haft i sin verksamhet som de mer än gärna lånar ut osv kolla lite :)

Länk till kommentar
Share on other sites

asgrymt, sitter och kollar igenom sida efter sida. tack er som har postat länkar. återkommer när och om jag har någon att komma med. skulle iofs vilja säga att vill men ha historiska kläder mm så brukar de flesta lokala museer eller länsmuseer ha uthyrning och ofta platser i deras lokaler som passar för inspelning! kolla lite :)

Om man inte bor allt för långt ute på vischan så brukar det finnas lokala föreningar för historiskt återskapande också. Det brukar inte vara något problem att få dem att hyra/låna ut sin utrustning eller att ställa upp som statister. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Funderade på om jag skulle kunna länka till mig själv här, och gör det nu :S.. Älskar masker & rekvisita och tillverkar själv masker i ex. latex, och kommer att köra igång i större omfattning efter årsskiftet, webshop med latex masker, lösa delar, sår, skador etc. Kika gärna in på min sida, finns en del masker och arbeten jag har gjort under " Mask creations" och fler masker blir det inom kort. http://www.shara.se

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Pistoler med blanka skott är olagliga. Filmbolag och sportklubbar kan nog få licens. Men det kommer ingen mynningseld eller sådant. I pipan sitter en stoppbit av plast eller annat material.

Hoppas att det hjälpte!

 

/Erik

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Spelar för tillfället in en krigsfilm med barn och tänkte bidra med lite hjälpfulla länkar:

 

maskeradkammaren.se - säljer en hel del kostymer för barn och vuxna i bra kvalité. Köpte en komplett kamouflage-kostym (byxa, jacka, keps) för 199kr.

 

armyshopen.se - brett sortiment med kamouflage-kläder till ett prisvärt pris.

 

cabom.se - sida med väldigt bra attrapper samt ett brett forum med vapen och kostymer. Köpte hem en ananas-granat i metall som ser väldigt realistisk ut.

 

Sen för er som är ute efter vapen, sök på soft air guns och pröva ifall det polska företaget som har en del vapen ute har något som liknar det du har visualiserat. Fick 2 stycken soft air guns, replikor på colt och mp5 som ser väldigt bra ut, och framförallt känns väldigt verkliga, för endast 250kr inklusive frakt. Otroligt prisvärt. Ett hett tips!

Länk till kommentar
Share on other sites

Den enda jag hittar på sidan ser väldigt lite realistisk ut...

 

Hm, du får gärna rätta mig om jag har fel då jag inte är någon expert på handgranater direkt, men den är en kopia på bilden av granaten jag hade i huvudet. Med urdragbar splinter samt gjord i metall som har alla dessa slitna detaljerna. Oerhört närbildsvänlig. Antar att du hade velat att den skulle vara lite mer grönaktig? Hur som haver, är nöjd med köpet och det fångades bra på bild.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...