Gå till innehåll

Recept på blod


Unforgiven

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

Vi spelade in lite scener till en film i förrgår och då gjorde jag lite blod med vatten, potatismjöl, soya och röd karamellfärg. Såg bra ut, tills det torkade för då såg det inte bra ut. Lyckligtvis behövde vi inte ha blod under en längre tid som syntes.

Länk till kommentar
Share on other sites

När vi körde sirapsblodet så var det mycket lättare att få bort än jag trodde, med tanke på hur karamellfärg sitter som berget i sin rena form.

 

Sockerklägget var lite jobbigt i håret, allt annat försvann med lätthet. Så en dusch för mig och tvätt för kläderna så var det bra.

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

Använde Kingens recept på blod (1 flaska röd karamellfärg, ½ flaska gul karamellfärg, blandat med tillräckligt med ljus sirap för att få rätt tröghet). Det blev ett mycket realistiskt blod, både till färgen och konsistensen.

 

Jag använde det i några scener som jag tog förra helgen. Speciellt en splatterscen där någon skär halsen på en som sitter på en parbänk. Vi var tvungna att göra 3 (!) omtagningar. Jag fick själv tvätta av blodet från halsen varje gång. Till slut fick vi till det (anväde en spruta för att få till blodskvättet).

 

Jag tyckte att det var relativt lätt att tvätta av, i alla fall när det var färskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag ska göra en film under min prao (min första film) och jag har letat efter ett bra recept på blod... Jag hittade den här sidan och såg att det var många som hade använt sirapsblodet, så jag testade och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Jag använde sirap, vatten, karammelfärg(röd & gul) och soja. Jag fick blanda ett tag tills jag blev nöjd...

Såhär ser det ut:

blod.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
Detta blod är ljust sirap, skvätt vatten och karamellfärg.

funkade riktigt bra enligt mig..

 

 

Ps: Det var lätt att ta bort det också. Karamellfärg brukar annars sitta i som fan på vissa grejer.

 

http://www.deviantart.com/deviation/36074820/

 

 

 

Jag e lite skeptisk mot allt det där med sirap. Använde det i en zombierulle, hade inte prövat innan om det skulle gå bort men vi grisade ner ett helt kök och det var rätt svårt att få bort sen. Fast jag såg nånstans att man kunde ha lite diskmedel i så gick det bort lättare, sant?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag använde siraps blodet i en zombie film ja gjorde och jag måste säg att det var väldigt lätt att använda få bort och det såg grymt verkligt ut, men däremot så luktade det fruktansvärt om sirap och precis allt blev väldigt kladdigt (lite tvättar senare, så var det problemet löst) men iaf!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Bänglade rätt mycket med förhållandena under förra sommarens tagningar

men här kommer en stabil blandning,som ser bra ut:

1 flaska ljus sirap (dansucker)

2 flaskor röd karamellfärg

1/2 flaska gul karamellfärg

Slå bara ut lite sirap så du får plats med färgen och har skakmån, Å du kompromissa inte bort den gula färgen,den tar bort rosanyansen som annars

uppstår!(viktig som fan för den sanna antusiasten!!)

lycka till!

 

Det blir mycket blod:D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Hej, för alla er som bor i närheten av en Grays American food store, och har läst recepten på nätet som blandar in Karo corn syrup så finns den, på just grays american food store i sverige.. bara ett tips!

Länk till kommentar
Share on other sites

När vi gjorde blod använde vi oss av snabbkaffe med varmt vatten, sirap och röd karamellfärg. De blev jätte bra och de gick bra att ta bort (även på tapet). De gäller bara att inte låta de ligga kvar för länge, 1 högst 2 timmar. Sen börjar de sätta sig och då är det inte så lätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...