Gå till innehåll

inspelning ?


Warmland

Recommended Posts

hej, jag har kollat lite på detta forum men inte hittat ngt av det jag söker så ja skriver ett egte ist, o hoppas på svar^^ ;P

 

jag skulle uppskatta ett pogram som man kan spela in ljud på (gitarr) o osså mixa det om det går. vill inte lägga ut pengar på ngn mindre studio (då jag e 16 år ;)) utan vill jämt kunna mixa 2 gitarrer o en bas enkelt i ett pogram, absolut inget avancerat utan räcker att jag bara sticker in sladden i datorn i princip o på det sättet får in ljudet, jag e inte ute efter ngt som jag direkt skulle kunna göra en skiva på om ni förstår? aja, ni fattar, ngt enkelt för inspelning, som jag kan lägga in fler än 1 spår på :)

 

om det verkar förvirrande så kan jag förstå det ;P eftersom jag knappt vet ngt om ljud lr datorer^^ :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Då rekomenderar jag Pro Tools free!

Gratisprogram som är väl så kraftfullt :-)

 

http://www.digidesign.com/index.cfm?itemid=1202&mkt=ALL

 

Det är ganska långt ifrån at bara stickan in sladden & leka på, men tyvärr finns det i praktiken inga så enkla program alls tyvärr av diverse orsaker.

Däremot så är Pro Tools inte speciellt svårt att lära sig, så det är ett bra program att börja med som man kan använda på alla nivåer :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

tack så mkt, men jag hittar dock bara "varan" till Macintosh och ej till ngn vanlig dator, för jag antar att det inte funkar att blanda pogram för den sortens dator och en vanlig? lr?;) :)

 

jag hittade ett nu ;P hehe,

jag har Windows XP men det kommer ändå upp en ruta där det står att pogrammet kräver Windows 98 "Second Edition" lr högre/bättre^^?

"WARNING. Installation and operation of Pro Tools FREE requires Windows 98 Second Edition or higher."

o det går bara trycka på en knapp det står OK på, o sen så avbryts det...

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan ej köra PTfree på Xp tyvärr, utan måste ha win98. Kör något annat program istället, tex audacity som är gratis. Har ej kört det själv men det är en början med tanke på vad du ska göra.

http://audacity.sourceforge.net/

 

Sen är det som Christian skrev aldrig så lätt att bara plugga in å köra, ofta beböver du förstärka upp signalen innan du kör in den i datorn etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

tack så mkt :) detta ska jag ha mkt kul utav;) hehe, o jag har grejjer så att jag kan stärka signalen som du säger, detta blir kanon det:D:P men jag är fortfarande öppen för andra förslag på pogram^^ om det finns ngt bättre vill säga :)

tack igen :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...