Gå till innehåll

Konvertera från Xvid - Mpeg2 (dvd)


neolit

Recommended Posts

Hej!

 

Jag laddade ner en filmfil för någon timme sedan och när jag försökte se den på Windows Media Player gick det inte.

Som jag kan se, är den av Xvid formatet.

 

Jag använde ett program för att konvertera filmfilen till Mpeg2 och som jag såg gick allt bra, men min DVD-spelare läser ändå inte filen.

 

Vad kan det vara för problem?

Är det någon codec från början som saknas (i den Xvid formatet) eller vad kan det vara?

Jag försökte öppna den Xvid formatet med media spelaren Vlc som verkligen öppnar allt möjligt, och det gick ändå inte. Det var bara ljudet som hördes.

 

Kan någon som vet något hjälpa mig, vore jag tacksam

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

det finns ett litet program (en fil stort) som heter fourcc. är inte säker på hur grunkan fungerar, men du kan i alla fall ändra en xvid fil så den spelas som en divx till exempel om du inte har något xvid codec som passar.

sen är väl inte windows media player den bästa spelaren för xvid heller. kör winamp eller nåt. jag använder bara media player till mpg, asf och wmv själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, alltså, saken är den att jag har inget behov av att spela upp den på datorn, utan bara få konvertera den till mpeg2 (dvd formatet) så att jag kan spela upp den på min DVD-läsare.

 

Anledningen att jag nämnde Xvid filen var att jag tänkte att den kanske borde ha (något som saknas) för att den skall kunna konverteras till mpeg2.

 

För jag hade ett program som konverterade (trodde jag) till mpeg2, men sedan när jag skulle se den på (tv) med hjälp av min DVD-läsare, gick det inte.

 

Något förslag på bättre konverteringsprogram som skulle kanske fungera bättre än min?

 

(tack för ditt svar förresten)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...