Gå till innehåll

Vad tycker du? Små ändringar i layouten på Voodoo Film


Pace

Recommended Posts

Layouten på Voodoo Film, det vill säga http://www.voodoofilm.org/ har uppdaterats i skrivande stund.

 

Spontana kommentarer tas tacksamt emot, liksom konstruktiv kritik.

Layouten ser helt ok ut bortsett från att annonserna på huvudsidan inte är centrerade samt att annonserna på forumet hänger ner en bit vilket ser lite konstigt ut.

 

Bilder:

- Huvudsida

- Forum

 

Att sedan forumet flödas över av dessa förbannde animerade banners är ju en annan sak, men det hade ju inte direkt med layouten att göra... Jag är så förbannat trött på reklam överallt så att jag skulle vara beredd att betala för medlemskap i forumet, endast för att slippa all förbannad reklam. (Ja, jag vet varför den är här, osv.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Layouten ser helt ok ut bortsett från att annonserna på huvudsidan inte är centrerade samt att annonserna på forumet hänger ner en bit vilket ser lite konstigt ut.

 

Tack för det, det är nu fixat.

 

 

Att sedan forumet flödas över av dessa förbannde animerade banners är ju en annan sak, men det hade ju inte direkt med layouten att göra... Jag är så förbannat trött på reklam överallt så att jag skulle vara beredd att betala för medlemskap i forumet, endast för att slippa all förbannad reklam. (Ja, jag vet varför den är här, osv.)

 

Reklamen fyller faktiskt en viktig funktion (förutom den ekonomiska) och det är att försöka exponera så mycket olika filmföretag och filmutbildningar som möjligt, vilket gör att både användare och företag har nytta av varandra. Då det är en ganska liten marknad i Sverige blir det naturligtvis därefter, men inte desto mindre en bra plattform att utgå från.

 

Däremot vill jag inte se en animerad banner som är så påfrestande att man helt och hållet tappar fokus från forumet. Det måste vara en rimlig balans.

 

Men betalt medlemskap tål att funderas på.

 

Tack för dina synpunkter. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Reklamen fyller faktiskt en viktig funktion (förutom den ekonomiska) och det är att försöka exponera så mycket olika filmföretag och filmutbildningar som möjligt, vilket gör att både användare och företag har nytta av varandra. Då det är en ganska liten marknad i Sverige blir det naturligtvis därefter, men inte desto mindre en bra plattform att utgå från.

 

Däremot vill jag inte se en animerad banner som är så påfrestande att man helt och hållet tappar fokus från forumet. Det måste vara en rimlig balans.

Håller utan att tveka med till 110%, men "Mina magproblem försvann!", "Halsbrännan lindrades!", "Flyg med SAS", "Upplev mystiken, magiken och sagorna - Följ med på en rundtur i Marocko", samt "Prova Lectinec Mage för 0 kr" känns inte riktigt som att det har med forumet att göra.

 

Men, jag förstår att det hela är i sin linda än så länge och att inte annonsörer hittat hit (eller till den som förmedlar dom hit), så just nu är det ok. :)

 

Ja, jag vet: Gubbvarning! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Dålig kontrast i menyn, blå bokstäver mot grön bakgrund i de kulörerna fungerar inget vidare i safari på mac i alla fall.

 

Nej på skolans mac-datorer såg det inte bra ut, men här hemma funkar det fint, nästa steg är alltså att fixa något som funkar med både windows och mac :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Blå länktext i Safari/Chrome åtgärdat.

 

Den sponsrade (animerade!) länken för kau.se lägger sig ovanför pulldown-menyerna :((

 

Tyvärr är det specifikt för vissa webbläsare, men det går att lösa genom att placera den på ett annat ställe.

 

Vilken webbläsare använder du?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...