Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Senaste filmen på bio var Click.

Så jävla bra & rolig!!! :-D

Senaste DVD:n var Devil´s Rejects av Rob Zombie, uppföljare till House Of Thousand Corpses.

Mycket möjligt den absolut bästa exploitation-rulle jag någonsin sett!!! :-D

Såg även om Signs, Big Fish, Cube & Dark City nyss, även dom bland mina absoluta favoriter :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med nemo, angående Gökboet.

 

Såg Da Vinci- koden igår. Den följde boken (som jag tycker var en skitspännande och intressant dikt) till punkt och pricka i stort sätt men ändå fanns inte känslan från boken med alls. Det var en massa svammel och snabba klipp som bara gjorde mig snurrig och trött.

 

Har hört att de ska filma Änglar & demoner ( av samme författare som till Da Vinc-koden) oxå. Pust...det är fördömt att misslyckas. Nåja, man vet ju aldrig men vissa böcker ska inte filmas helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg "Dödligt vapen 2" igår, en rulle som jag inte sett på åtskilliga år. Den var mycket bättre än vad jag kom ihåg, faktiskt. Replik som fastnade i minnet? Naturligtvis Martin Riggs´:

 

"We´re back, we´re bad, you´re black, i´m mad"

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt namn är Modesty. Vilken underbar liten pärla. Dessutom så är den köpvärd bara för intervjun med Quentin Tarantino och filmens regissör.

 

8mm med Nicholas Cage såg jag nyligen också, och den var riktigt bra. Cage andra bästa roll efter det den i det osynliga mästerverket Zandalee.

 

Final Fantasy Advent Children var den sista filmen jag köpte. Jag är imponerad över hur de lyckas klämma in en handling som följer upp ett djupt tevespel i en film på bara några timmar. Asbra skådespeleri. Flynn rules! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg brokeback mountain.........nja, vad ska man säga. Inte min typ av film, men visst var den bra alltid.

 

jag kan inte se den verkar det som :) har aldrig fått den känslan av att nu vill jag se den. många säger att den är bra osv. var det värt din tid?

Länk till kommentar
Share on other sites

var det värt din tid?

 

Ja. Den var bra, ingen tvekan om det. Men den kändes väldigt lång. Sen var det flera saker som irriterade mig.

 

Men värt min tid var den åtmistone, till skillnad mot Date Movie som jag såg dagen innan, jag skulle kunna kidnappa regissörens barn och tvinga honom att ge tillbaks den tid jag förlorade på filmen innan han får sina barn tillbaka. Jävla genialt att göra komisk parodi på komedier........

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med nemo, angående Gökboet.

 

Såg Da Vinci- koden igår. Den följde boken (som jag tycker var en skitspännande och intressant dikt) till punkt och pricka i stort sätt men ändå fanns inte känslan från boken med alls. Det var en massa svammel och snabba klipp som bara gjorde mig snurrig och trött.

 

Inte alls. Läs slutet i boken, och sen kan du kolla in filmens slut så kommer du se skillnaden.

 

 

Final Fantasy Advent Children var den sista filmen jag köpte. Jag är imponerad över hur de lyckas klämma in en handling som följer upp ett djupt tevespel i en film på bara några timmar. Asbra skådespeleri. Flynn rules!

 

Handling är ju ganska så kass jämnfört med spelet ;(

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja. Den var bra, ingen tvekan om det. Men den kändes väldigt lång. Sen var det flera saker som irriterade mig.

 

Men värt min tid var den åtmistone, till skillnad mot Date Movie som jag såg dagen innan, jag skulle kunna kidnappa regissörens barn och tvinga honom att ge tillbaks den tid jag förlorade på filmen innan han får sina barn tillbaka. Jävla genialt att göra komisk parodi på komedier........

 

haha.. ja date movie var totalt värdelös... tror jag skrattade 1 gång. får väl ta o se bögfilmen i helgen då :)

Länk till kommentar
Share on other sites

The Anchorman! Satan vilken rolig och mysig film det var! Alla duktiga skådespelare, humorn, handlingen - och så hjälpte det kanske till lite, att det var någonting fel på tv:n jag såg den på, så att allas ansikten blev blåa, men allt annat var normalt xD Ska nog se om den i helgen också...

 

I helgen ser jag nog även: Lost in Translation (ikväll på tv) och The Pianist...blir nog en trefvlig helg.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ta med dig en tjej när du hyr den. Jag gick tillsammans med en killkompis och hyrde hem den, gissa om man fick konstiga blickar från de i kön.

Haha. Jag ska nog dra ner och hyra den i kort rosa magtröja. Men sen har jag hört att det ska vara bröst i den också. Bara det är en anledning att hyra den.

 

Köpte Rounders idag från cdon.com (fraktfritt för studenter :)) bara för att jag hade lust att se en pokerfilm. Nån som har åsikter om den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte Rounders idag från cdon.com (fraktfritt för studenter :)) bara för att jag hade lust att se en pokerfilm. Nån som har åsikter om den?

 

Åsikter: Bara att jag inte kommer ihåg ett skit ifrån den knappt, fastän det inte var speciellt länge sen jag såg den. Matt Damon var med i den minns jag.

 

Du ska lätt gå i rosa magtröja och hyra Brokeback. Köp en påse chips och fråga killen i kassan om dom inte säljer vaselin också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har hört bra om den, men hursomhelst kostade den bara 60 spänn - i princip hyrpris så det är skitsamma om den inte är bra.

 

Nu bäre av ut å öla lite. Trevli helg på er.

 

Rounders är en utav mina favorit filmer... ingen topp 5 kanske, men den är riktigt bra.. speciellt om du gillar poker.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Köpte Rounders idag från cdon.com (fraktfritt för studenter :)) bara för att jag hade lust att se en pokerfilm. Nån som har åsikter om den?

 

Den är väl underhållande som film, men som en pokerfilm är den dötrist faktigst. Håller sig bara till Texas Hold ém, och 5card stud. Den nya pokerfilmen som kommer nu kanske är något att se. Kanske kanske ;D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...