Gå till innehåll

Tappar man kvalitet genom att flytta video mellan Premiere Pro och After Effects?


peterfilm.se

Recommended Posts

Om jag håller på att föra film mellan AE och premiere hela tiden. Tappar jag inte kvalitet då? Jag sparar en fil i Premiere och sedan öppnar i AE och fixar och spara och sedan öppnar i Premiere. och så kan jag hålla på ett tag. Vet inte om det försämrar? Vad tror ni, eller hur skall man göra? Inställningar

Länk till kommentar
Share on other sites

En annan intressant sak som jag märkt är att då jag exporterar från avid som quicktime, plockar upp i after effects och kanske lägger en text på eller nåt, och sen renderar den som quicktime så är den mörkare än orginalet då jag plockar in den i avid igen. Jävligt märkligt måste jag säga. Det är ingen större skillnad, kanske 2-3 steg brightness om man använder det filtret.

 

Notera att jag inte färgkorrigerat eller ändrat något sådant i AE.

 

Nån som har nåt svar? Det är inga problem men vore intressant att veta varför det blir så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...