Gå till innehåll

Tarmar


Poolkillen

Recommended Posts

  • 2 månader senare...

Läste lite om Peter Jackssons "Braindead" där körde dom tydligen med nylonstrumpor som dom fyllde med massa skit, kommer inte ihåg vad, och sen blodade dom som satan...

 

Jag skulle göra sähär: Köpa vita nylonstrumpor, fylla dom med trassel, ni vet, sånt som man polerar bilen med, sen hälla massa grisblod på skiten. Blodet kan du köpa på vilken stormarknad som helst. Sen låter man det levras och bli gosigt... Sen är det bara att hugga in. Jobbigt om man är veg...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Använd aldrig animaliska produkter!

 

Ett litet sår och kontakt med grisblod kan skapa otäckheter utan dess like.

 

Men gör som Sam Raimi i lågbudgetdagar.

 

Karamellfärg, Sirap och vatten. Där har du bra filmblod. Reglerar tjockheten med mängden vatten. Den kan man gurgla, spotta, äta och stoppa i ögonen. Priset blir mycket lägre än filmblod som är en dyr produkt.

 

En bild på mig med Sirapsblod för de som inte har sett den blandningen.

 

/jon

Sirapsblod.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jepp,

 

Ganska vanligt med olika typer av parasiter i grisblod. Kanske skulle det gå bra för det mesta, men om det inte gör det så kan det göra det på ett vis som innebär en längre sjukhusvistelse. Varför ens chansa.

 

Risken är alltså i kontakt med småsår, och då kanske bara lite grann i nagelbandet. Att stoppa i kroppsöppningar... säger väl sig själv.

 

Men tänk på rysk roulette, det är ofarligt i 5/6 av fallen. Borde alltså för det mesta gå bra och kunna räknas som ofarligt;)

 

Det handlar alltid att utesluta eller minimera riskerna så mycket det bara går. Så att ens överväga ett riskfyllt alternativ när det finns bra och billiga ersättningsalternativ är bara brist på respekt. Och om man ska utsätta någon så bör det vara en själv.

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

Man får väl koka blodet eller något. Jag minns att de sa i extramaterialet till Mannen På Taket att Bo Widerberg hade insisterat på att använda grisblod i scenen där helikopterskytten (han som hissas ner i en vajer). Han hade dessutom blodet i munnen under tagningen, för att kunna spotta ut det där han blir skjuten.

 

Om man är rädd för grisblod bör man vara rädd för varenda stycke kött i mataffärens charkdisk, eller hur? Och varför skulle oxblod vara renare än grisblod? Det låter bara som den klassiska fördomen om att grisar skulle vara "smutsiga" vilket inte stämmer på något sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Man säger att man inte skall äta djursorter som börjar på F rått då t ex fläsk, fågel m.m. (gäller nog inte fisk). Därför ska man inte få i sig blodet heller. Grisbett är även väldigt farliga för människan för att grisen har en bakterieflora som inte människor tål (har jag hört någon stans).

 

Som jonvision sa; Varför välja att alternativ som kan gå illa när det finns bra och billiga alternativ?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jonvision]

Karamellfärg, Sirap och vatten. Där har du bra filmblod. Reglerar tjockheten med mängden vatten. Den kan man gurgla, spotta, äta och stoppa i ögonen. Priset blir mycket lägre än filmblod som är en dyr produkt.

 

/jon[/citat]

 

Jag testade detta recept för någon vecka sedan.. Å ett tips för dem som inte vill ha extrem tandverk är att inte gurgla eller ha sirapen i munen för länge :P Det hade jag och sockret i sirapen satte sig i hela munnen..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...