Gå till innehåll

Filmsamlingar


occasus

Recommended Posts

Den där Jurassic Park-utgåvan är riktigt fet :)

 

Har inte heller ambitioner att byta ut mina dvd: s till HD, förmodligen köper jag bara ABSOLUTA favoriter i nya format. När det nu blir av att HD eller Blu ray slår igenom, kommer förmodligen dröja ett bra tag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det franska utgåvan på amelie?

 

Fransmännen har alltid så rackarns häftiga boxar :)

 

Japp, det är den franska. Ja fransmännen brukar ha sköna boxar, kolla bara de limiterade boxarna för Kill Bill, Sin City och Spiderman, skithäftiga allihopa :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är mitt senaste inköp till samlingen. Nightmare Before Christmas limited hottopic-utgåvan.

 

Slängde även in en bild på mitt hemmagjorda omslag till filmen. Pga att jag tycker fodralet till den svenska utgåvan är så ful så gjorde jag ett eget.

NbC special3.JPG

NbC special2.JPG

NbC special.JPG

nBc 1 3Dsmall.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är mitt senaste inköp till samlingen. Nightmare Before Christmas limited hottopic-utgåvan.

 

Slängde även in en bild på mitt hemmagjorda omslag till filmen. Pga att jag tycker fodralet till den svenska utgåvan är så ful så gjorde jag ett eget.

 

Har också den utgåvan. Men vart fick du tag på den nu? Vill ha en till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hittade den på eBay, har letat extremt länge efter den.

 

Okej, Köpte faktiskt min på tradera. Letade som fan innan jag fann den. Men nu vill jag ha en till så jag kan öppna den ena ;)

 

Har runt 6 olika Nightmare before Christmas utgåvor och 8 Edward Scissorhands etc. Är en galen samlare .. haha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, Köpte faktiskt min på tradera. Letade som fan innan jag fann den. Men nu vill jag ha en till så jag kan öppna den ena ;)

 

Har runt 6 olika Nightmare before Christmas utgåvor och 8 Edward Scissorhands etc. Är en galen samlare .. haha.

 

8 Edward Scissorhands! Då måste du ha den snygga tin-utgåvan av den? Det mesta jag har av en utgåva är nog Alien-filmerna, har 4 olika av alla filmerna.......Väntar med spänning på kort på din samling :) Får man fråga hur mycket du gav för din NbC-utgåva (hot topic)?

Länk till kommentar
Share on other sites

8 Edward Scissorhands! Då måste du ha den snygga tin-utgåvan av den? Det mesta jag har av en utgåva är nog Alien-filmerna, har 4 olika av alla filmerna.......Väntar med spänning på kort på din samling :) Får man fråga hur mycket du gav för din NbC-utgåva (hot topic)?

 

Yes. Jag har faktiskt 2 st. 1 öppnad, 1 inplastad och 1 extra tin fodral.

Tror jag gav 500 kr för min. Såg att den kostade 300 kr på ett annat ställe, men då hade jag fått betala frakt o tull, så jag klippte till på 500 istället. Lättare gjort och vad gör man inte för den sköna boxen.

 

Vad gav du då?

Länk till kommentar
Share on other sites

544 inkl frakt. Jag hade ingen aning om vad den kostade när den kom ut, plus att jag aldrig sett en för försäljning. Andra personer som har den på andra forum har gett upp till 1500 för sina.

 

jasså.. damn. lite väl mycket. köpte Scissorhands Soundtracket idag :) lite nöjd.. haha

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har bara läst den här tråden av och till. Jag får säga att jag är imponerad av era samlingar. Jag har sen många år sen bestämt mig för att inte samla på film utan bara köpa film om det är något extra särkillt jag vill spara. Eller så lånar jag filmer av kompisar och hinner inte se dem, utan kopierar dem för ett senare tillfälle. Men, gäller det gamla skräckfilmer som dracula och varulven och stumfilmer som jag tycker är viktiga så samlar jag nog när det kommer omkring även om jag inte gärna vill erkänna det.

 

Dock!!! Jag har nog fått alzheimer nästan på riktigt för minnet sviker inte bara lite utan börjar påverka min vardag. Jag minns inte vilka filmer jag redan har utan köper dubletter. Jag lånar samma filmer två gånger av kompisar och kommer inte ihåg att jag redan har en DVD-kopia som jag inte skrivit på vad det är. Så, nu måste jag seriöst sortera filmer i nån sorts ordning i hyllan. Jag funderar också på att skriva in alla filmer i antingen nått excell-blad eller nån databas.

 

Hur gör ni? Skall man sortera i ämnesområde? Bokstavsordning efter titel eller regisör? Eller efter ägarskap i familjen? (jag vet inte om jag vill ha Fucking åmål tillsammans med mina Universal studios monster?) Böcker kan man ju sortera in nån sorts biblioteksorning. Som sagt, hur gör ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...