Gå till innehåll

AVI till MPEG-2 converter


TomStac

Recommended Posts

Jag har Adobe Premiere 6.0, men den kan bara konvertera AVI-filer till MPEG-1.

 

Har googlat men blir inte mycket mer klokare för det. Det finns ju en uppsjö av program, både shareware och freeware, men det är svårt att som lekman avgöra vilket program som är bra.

 

Kan någon rekommendera ett bra program som fungerar med Premiere och konverterar AVI-filer till MPEG-2 (DVD)? Gärna med DVD-funktioner, som skapandet av menyer, etc.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med CinemaCraft Basic kan du exportera din Timeline direkt från Premiere 6.0 till mpeg2 som du kan använda till att göra en DVD.

 

Med MainConcept MPEG Encoder 1.5.1 som är en stand alone encoder måste du först exportera en DV-avi från Premiere 6.0 som du sedan med hjälp av MainConcept MPEG Encoder 1.5.1 kodar om till mpeg2 som du kan använda till en DVD. MainConcept har ett erbjudande för kunder som har Premiere 6.5 och/eller Premiere Pro och då får du köpa den för $49. Hör med dom om du kan utnyttja erbjudandet till Premiere 6.0. Vad jag vet är det samma versioner av programmet så rent teoretiskt bör det inte vara några problem.

 

Eftersom CinemaCraft Basic är dels en plug-in som gör att du kan exportera direkt från Premiere samt att den även innehåller en stand alone encoder och att priset är $58 samt att kvaliteten är bättre så är CinemaCraft Basic ett givet köp tycker jag.

 

Varken CinemaCraft Basic eller MainConcept MPEG Encoder 1.5.1 kan du producera DVD-menyer och ej heller bränna. I tex Adobe Encore DVD kan du både koda om .avi till mpeg2 samt göra menyer och bränna dom.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...