Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Cirkelprojekt (Titel obestämd)

Medlem Podukshunzs avatar
    Reg.datum
    okt 2006

Standard Cirkelprojekt (Titel obestämd)

Så här bra går det för mig,

Att det ska vara så satans svårt att hitta inspiration till en kortis. So far har jag endast bestämt mig för att göra en kortfilm. Utöver det står det still.

Jag hade en ide om att göra en sorts parodi av Bergmans klassiska scen med döden i Sjunde inseglet, där personen som blir besökt av döden inte alls väntar den och inte har en aning om vem döden är. Döden skulle då helt tappa självförtroendet och tafatt försöka få personen att följa med.
    Skulle kunna bli roligt, men med risk att bli enformig.

Funderar vidare...
    "I am Sofa King, we todd Ed"

Medlem ale..s avatar
    Reg.datum
    feb 2008

Standard

Man känner igen sig ...

Detta blir mitt teams första seriösa film.
    Kanon att få mer erfarenhet men jag får fundera vidare på idéer innan jagockså skapar en tråd

Besatt medlem GodeDoktorns avatar
    Reg.datum
    jan 2008

Standard

Tyckte om videon, klassiskt scenario.

Medlem Podukshunzs avatar
    Reg.datum
    okt 2006

Standard

Nu har jag äntligen kommit en bit på vägen. Handlingen är klar, i stora drag i alla fall. Nu är det till att sätta sig och skriva manus.
    Bestämde mig till slut för att köra med Döden-idén. Tanken är att döden skall komma för att hämta en intet ont anande avdelningschef för ett företag. Chefen förstår inte vem döden är eller vad denne vill. Döden, van vid att mötas av chock och genast bli igenkänd, förlorar helt självförtroendet och försöker tafatt och förtvivlat att få chefen att förstå vad döden vill. Avdelningschefen förblir oförstående och tror att döden söker jobb på företaget.
    Det hela slutar tvärt med att chefen måste rusa iväg på ett viktigt möte eller dyl. och lämnar kvar en skamsen och osäker döden på sitt rum.

Som sagt, manus. Sen planering.

Citat Ursprungligen postat av GodeDoktorn Visa inlägg
    Tyckte om videon, klassiskt scenario.
    Ja, jo, det är ju så det är mest hela tiden tycker jag... kul att du tyckte om den.
    "I am Sofa King, we todd Ed"