Gå till innehåll

Ölands folkhögskolas Dokumentärfilmskolan


sari

Recommended Posts

Hej

Tack tack, jag har skickat ansökan, är det svårt och komma in?

Är där så tråkig området? Hur gick dit studerande där? Kan man hyra sj et bostad eller det är bäst att man bi i skolan?

Tack

massa frågor

Länk till kommentar
Share on other sites

Skolan ligger på en åker runt åkrarna ligger Alvaret (kalkstepp)

på vintern kommer Fåken (det blåser snöstorm från flera håll samtidigt)

I skogsby finns "hasses pub" (ingen som heter hasse har ägt den på åratal, men den byter ägare minst en gång per år)

 

Där kan man sjunga karakoke och titta på/lyssna/gömma sig för urbefolkningen.

 

Fast öland är jävligt vackert på hösten/våren. På vintern är det antgagligen jordens fulaste plats.Som tur är kan man ta bussen in till Kalmar i Sverige, en mkt trevlig studentstad.

 

Ditt boende beror ju på hur du vill leva. I kollektiv, korriddor eller själv. Skolan har både korridor och några radhus som man delar med ett par andra , man blir som en liten familj.

 

9 redigeringar på 16 elever är det inte många som har, helt ok utrustning i övrigt också. Mkt kompetenta lärare och gästlärare, roliga workshops. En av sveriges bästa korta dokumnetärkurser. Defenetivt!

 

Vet inte hur svårt det är att komma in. Jag kom in iaf :)

 

Tycker du ska tacka ja om du kommer in.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 år senare...

Satt och funderade på att göra en helomvändning i mitt liv och börja en dokumentärlinje och Öland dök upp som alternativ. Den här tråden har ju några år på nacken men vad tycker folk om utbildningen? Läste att den skulle omorganiseras en del i år (eller var det förra året?).

 

Jag är ganska novis på att skapa film och närmare trettio år. Tror ni detta kommer bli ett problem?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...