Gå till innehåll

Dagens toppengrej


Java ex Machina

Recommended Posts

Har fått hem mitt Adobe CS3 Production Premium och precis installerat OnLocation på den bärbaradatorn. Synd bara att man inte har rätt sladd som ska vara mellan datorn och kameran:(

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vann en ny bärbar Intel-dator med verktyg för filmredigering i Intel Virtual Film Festival

 

Saxat ur mailet jag fick av Intel:

 

"Many thanks for entering your film the Intel Virtual Film Festival. We are pleased to inform you that the judges have selected you as a winner for Sweden."

 

Saxat ur infon jag hittade här på voodoofilm:

 

"En domarpanel kommer att bedöma bidragen efter teknik, uppförande och regi, rekvisita samt underhållningsvärde."

 

Kul!

Länk till kommentar
Share on other sites

Efter att en lång tid svurit över Utforskaren i Vista som lever sitt egna liv och visar mappar och filer med olika inställningar mest hela tiden så hittade jag Directory Opus 9 som är en filhanterare som ersätter Utforskaren. Dessutom har den många funktioner som Utforskaren saknar.

 

Jag är såååå glad att jag nu har Directory Opus 9 installerad! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

rätta mig om jag har fel... men vad ska man med tre par lågskor till?:p

 

Eller springer du så mycket att du sliter ner dom så snabbt?;)

 

Jag är pervers på trainers. :( Har väntat på dessa re-issues så länge nu att jag började ge upp hoppet om att få se ett par adidas Stockholm igen.

 

Dagens toppengrej? Wii Fit!

Länk till kommentar
Share on other sites

Idag börjar vi filma Scoob Rocks nya video. Jättekul. Skön video att filma. ingen riktig story bara lite riktlinjer till skillnad från förra musikvideo vi gjorde där det var bestämt till tiondelssekund hur den skulle filmas, klippas o.s.v.

Kolla hans förra video (OBS! inte vi som gjort den)

 

Idag blir det bara greenscreen. och den 28e o 29e filmar vi ute. Jättekul verkligen

 

Kolla även vår hemsida.

http://www.yablo.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Har fått hem mitt Adobe CS3 Production Premium och precis installerat OnLocation på den bärbaradatorn. Synd bara att man inte har rätt sladd som ska vara mellan datorn och kameran:(

 

Antar att du ska ha en 4/4 pins firewirekabel?

Såg att Datorbutiken har utförsäljning på just en sån, för 11 ;- + frakt, länk:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=FW-13

 

Ja vet faktiskt inte vad min toppengrej idag är... får väl bli att jag ska käka pankakor med grädde, glass & sylt o hela paketet nu ^^ ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

...och fler toppengrejor - hos kunden hittade jag en komplett ljusrigg (2 st) á la teater med bautafresnels och i sopsorteringen hittade jag en till Iniro Readhed med klaffar och stativ! Även den fungerar! Nu har jag alltså hittat 2 st fresnels med stativ och ljusregulator och två Readheds med stativ på två dagar! Någon däruppe tycker om mig lite i alla fall...

 

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...