Gå till innehåll

Blod på avhuggen hand


Zapper

Recommended Posts

Jag håller på med en film där en person ska ha en avhuggen hand.

Jag hade tänkt ta på mig en blå strumpa runt handen för att få bort handen med hjälp av bluescreen. Men frågan är hur jag ska få handen att se blodig och kladdig ut, vet nån här hur man gör det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Du gör dig själv bara en otjänst genom att försöka keya bort handen. Tillverka en stump istället och kladda på hur mycket blod du vill.

 

Om du vill ha med själva avhuggningen i bild så kan du behöva maska bort handen på något sätt, men det finns verkligen inget som säger att någon form av color keying skulle vara det bästa sättet.

 

Det här låter verkligen som en effekt där du bör undvika att blanda in datorn mer än nödvändigt.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Zapper]Jag håller på med en film där en person ska ha en avhuggen hand.

Jag hade tänkt ta på mig en blå strumpa runt handen för att få bort handen med hjälp av bluescreen. Men frågan är hur jag ska få handen att se blodig och kladdig ut, vet nån här hur man gör det?[/citat]

 

Är det bara en snabb scen du ska ha en blodig stump är det bara att gjuta av din handled med vanliga gipsbindor. Sedan täcker du för ena ändan med gips och "gryllar" ner det med gelatin. Ta och borra små hål för slangar och sedan är det bara att pumpa ut det röda guldet. Funkar bra för snabba klipp när man rör sig samtidigt. Vill du att personen ska vara still är det bättre att försöka bygga på handen så det blir som en handled, ser väl inte så där jätte verkligt ut och sedan grylla med gelatin och blod. Alternativ är att bara ha närbilder på kalaset. Men att blanda in bluescreen för detta tror jag inte på. Blir bara jobbigt i längden.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...