Gå till innehåll

Vilken kamera använder ni?


Asterix

Recommended Posts

Sony DCR-VX1000E. Det enda den saknar är äkta 16:9. Köpte den för länge sedan i Tyskland för 28.000 SEK. Den var då EU-stympad (DV-IN bortopererad) Fick kameran återställd i Sverige för 500 SEK. Då kostadde en Sony DCR-VX1000E ostympad (full EU-skatt) 55.000 SEK. EU har fixat så att man inte skall kunna återställa EU-stympade videokameror i Europa. Har också en Sony DCR-TR7000E, Digital8 för att ta in 8mm video och Hi8 via FireWire. Har en Widget från England som återställde EU-stympningen av den kameran. Numera producerar jag allt på DVD, men att spara redigerade original på band är en bra metod, tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=bjornwahlsten]Sony DCR-VX1000E. Det enda den saknar är äkta 16:9. Köpte den för länge sedan i Tyskland för 28.000 SEK. Den var då EU-stympad (DV-IN bortopererad) Fick kameran återställd i Sverige för 500 SEK. Då kostadde en Sony DCR-VX1000E ostympad (full EU-skatt) 55.000 SEK. EU har fixat så att man inte skall kunna återställa EU-stympade videokameror i Europa. Har också en Sony DCR-TR7000E, Digital8 för att ta in 8mm video och Hi8 via FireWire. Har en Widget från England som återställde EU-stympningen av den kameran. Numera producerar jag allt på DVD, men att spara redigerade original på band är en bra metod, tycker jag.[/citat]

 

Vad menas med Eu-stympad?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...