Gå till innehåll

Filma inuti bil utan att det skakar.


Rampunzell

Recommended Posts

Hej alla.

 

Jag ska filma inuti en bil medan den kör, hur gör jag för att det inte skall skaka. Jag ska filma från lite olika vinklar, men kameran är inuti bilen hela tiden, oftast i baksätet filmandes över axeln på föraren och passageraren och det som händer framför bilen. Jag har en canon 6d och vill få en så mjuk film som möjligt. Några tips som inte kostar skjortan.

 

Hälsningar

R.

Länk till kommentar
Share on other sites

Då jag saknar bil så är jag egentligen fel person att svara, men för att inspirera andra att ge bättre svar så får du här ett generellt svar.

 

En steadybag tillverkar du lätt själv. Tag en gammal väska. Fyll den med popcorn eller något annat mjukt. Användes alltså i stället för kamerastativ. Som sagt, jag är osäker på om detta är lösningen för dig, men du kan prova utan att det kostar något. Steadybag är populärt när underlaget skakar eller är så ojämnt att ett kamerastativ är opraktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...