Gå till innehåll

Första dagen i resten av ditt liv.


bobbyem

Recommended Posts

Filmen i stort såg bra ut. Det som jag märkte var som någon sade tidigare att slutartiden var lite skum. Rörelserna blev suddiga ibland. Annars kändes det inte som om handlingen var det viktiga i filmen. Självmordstemat har jag sett väldigt många gånger innan. Visst hade denna film ett litet ovanligt slut, men annars var det gamla vanliga ingen-älskar-mig-jag-begår-självmord-temat som syntes väldigt tydligt.

 

Fotot var snyggt och stabilt i överlag. Det som syntes av skådespelet såg bra ut. Ni har potential och det skulle vara kul att se fler filmer ifrån er!

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen i stort såg bra ut. Det som jag märkte var som någon sade tidigare att slutartiden var lite skum. Rörelserna blev suddiga ibland. Annars kändes det inte som om handlingen var det viktiga i filmen. Självmordstemat har jag sett väldigt många gånger innan. Visst hade denna film ett litet ovanligt slut, men annars var det gamla vanliga ingen-älskar-mig-jag-begår-självmord-temat som syntes väldigt tydligt.

 

Fotot var snyggt och stabilt i överlag. Det som syntes av skådespelet såg bra ut. Ni har potential och det skulle vara kul att se fler filmer ifrån er!

 

Roligt att höra!

 

Vi hade bara ett stillbildsstativ så det gick inte att panna tydligen. Slutartiden får jag fråga Staffan, det var det första han filmade med 5Dn. Själv vet jag tyvärr ingenting om video, vilket kan bli frustrerande. Speciellt då vi skulle exportera filmen.

 

Själva tanken med filmen enligt mig var att göra en samhällskritisk svart komedi. Min tanke var inte att han går och gräver ned sig i en äggstinkande mosse för att han känner sig ensam, utan att han gör det som en reaktion på hur meningslös och onaturlig tillvaro vi lever i. Gå upp innan det ens är ljust ute för att åka till jobbet där man skall producera varor och tjänster som inte gör världen bättre på något sätt. Och sedan konsumera andra meningslösa varor och tjänster för det kapital man jobbat ihop, för att hela karusellen skall gå runt. Det är det som kan få mig att vilja gå och gräva ned mig i en mosse iaf. Huruvida den känslan framgick av filmen... är upp till var och en.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 år senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...